21 Disember 2009

NAfsU.....(Sambungan.....)


Tina tampak lesu.... dengan kesan birat di bhgn dagu....


Wajah sangat sugul.....


Aku ingat masa dulu... waktu sesama belajar...



Dia sangat chubby.... manis....tapi.....segalanya berubah.....






Kini dia menjadi mangsa umah tangga.....



Kepada seorang suami yang tercinta...






Sudah hampir 6 tahun.... makan bersama... tidur bersama.....

Tetiba... nekad bermula....

kerana sakit tiada kesudahannya....

hanya kerana hadir seseorang diantara mereka....


Tina nekad.....SUDAH nekad.....SANGAT nekad.....

kerana bayinya pergi kerana KEJANTANAN sang SUAMI.....



GUGUR kasih sayang dia...

GUGUR bayi yang dikandungnya....

GUGUR harapannya....


Wahai kaum ADAM.... ingatlah....TUHAN tahu apa yang lakukan.....

Kasihanilah kaum HAWA ini....

Andai CINTAmu tiada lagi.....

lepaskanlah cara baik....dan biarkan pergiiiiiiiiiiiiiiii.......

Jangan sesekali kau biar HAWA ini disakiti.................



15 Disember 2009

NAfsU.....


Lagu separuh jiwaku....dr talifon bimbitku....mengganggu emosi....

memalam nih.... saperlah talifon.....mmmm....lagi 2 jam aku nak balik.....
skang nih kul 12.04tgh malam....

macam tau-tau jer aku kerja memalam nih......



"Nasib baik ko angkat phone nih....."

"Saper nih?" tanya aku.

"Aku laaaa.....Tina (bukan nama sebenar)......"

"Aku dah lari rumah.....Aku dah tak tahan....."

"Kenapa??...ko kat mana???"

"Aku dah lari ke.............Aku dah tak tahan....selalu kena pukul...." sambil teresak-esak.

"Sok aku carik ko kat........."

"Dah, rehat dulu k....."



Itulah dia......seorang wanita.....mangsa dera kepada si suami....

adakah wanita hadir hanya untuk memenuhi kehendak lelaki??? atau...sebagai mengisi kekosongan di hati?? atau....pelepas segala nafsu...termasuk nafsu amarah......

Inilah nasib temanku yang aku tahu sangat pelembut dan terlalu baik hati.....

Kini.... (next episode)



Kawan....ko tunggu aku yer....aku akan cuba menjadi pendengar setia.....

Semoga ko tabah KAWAN....

17 November 2009

Terduga aku.......


Aku diduga kali ini.....

Dugaan yang aku tidak sangka sama sekali..........


Aku diduga lagi....

Dugaan yang hampir aku tak percaya....aku yang mengalami............


Bertahankah aku dengan dugaan kali ini......


Hanya TUHAN yang tahu.....bahawa dugaan ini benar2 pasti.........


Hanya dengan satu panggilan.... luruh rasanya semangat di hati....

Tegakah aku untuk mengalami situasi ini.....


Kecelaruan fikiran dan hati....

Kerana permintaan kali ini....

Dari seorang ibu....yang menjadi semangat dan nadi......


23 Oktober 2009

Sama ker idak???

Buah ati... atau buah jantung....
sama ker idak???

Jantung ati.... atau jantung pisang....
sama ker idak???

Apa yang sama???
Apa yang idak???
Ada idea tak???

mmmm.....kena fokus nih!!!!

18 Oktober 2009

Si rama-rama


Cantik sang rerama....

Secantik itulah budi bahasanya....


Cantik sang rerama...

Akan punah...kerana hilang warna sayapnya....


Cantik sang rerama...

Adalah kerana jati diri menjaganya....


Begitulah wanita.....


Indah warna dan coraknya....sekiranya menjaga batas dan susilanya....

Makin rosak dan pudar sayapnya.... kerana telah disentuh oleh kumbang durjana.....


Apakah masih indah rerama setelah disentuh dan dijamah sayapnya....????


01 September 2009

42 hari...berhibernasi

2 Sept 2009....
aku akan mulakan semula tugasku seperti biasa ditempat kerja....

setelah 42 hari meng'mc'kan diri.....


bermacam perkara berlaku kepada diri ku ini dengan bermulanya cuti mc tersebut....

ada suka...ada duka.....

namun kugagahkan jua kerana kehidupan harus diteruskan....


suka...kerana

1. berpeluang untuk pergi training...dan jumpa kengkawan bhgn selatan n seangkatan....

2. dapat jumpa blogger tegar....yang glemer....kekekkeke

(leh tahanlaaa ensem...nasib baik aku x jatuh cinta).

3. jumpa Gaban Z.........


duka....kerana

1. ada berlaku salah faham antara aku dan gaban Z........ entahlaaaa.




Kat sini aku nak bg tau...andai sesiapa kenal ngan Gaban Z....bagi tau kat dia....

Aku nih mintak maap sesangat....sempena bulan baik nih...maafkanlah aku atas keterlanjuran kata2 aku nih.... yer ler...kenkadang mulut nih terlebih bayau insurans....sedap jer bercakap..... terlupa yg ko nih jenis sensitip.....dan agak ego.....


Banyak kali dah aku cakap dengan dia...kalau nak kawan ngan aku.... hati nak kena kental....atau jenis kamikaze....baru leh selari ngan dak dcrysz.....kekekeek.... tapi dia romantik dan sensitip......aduyaaaiiiii.........


tu yang aku x sanggup......caaaaiiiiirrrrrr!!!!!!!!


Apa pun....aku nak ucap terima kasih atas segalanya........... kerana benarkan aku mengenali seseorang yang aku hormat dan pengakhirannya begini....

Sungguh......maafkan aku!!!


P/s: aku nampak jer berhati waja..... tapi hatiku ini halus mulus dan tulus...kekekekek......... ada yg nak muntah??? sila...sila...sila...batalkan poser anda.....wakakakaka!!!

17 Ogos 2009

Sudah suratan....





Lama benar aku x berkongsi cerita


Cerita suka duka aku yang kian lara


Hebat benar dugaan dariNya


Untuk aku sebagai hambanya




Luka aku kian sembuh.... tapi berparut


itu yang nampak dimata




Luka aku kian bernanah...x nampak parut


itu yang ada didada




Sungguh benar


aku kecewa dengan apa yang pernah aku ada




aku takut dengan apa yang aku rasa




datang dan pergi...


bukan kehendakku...


dah tersurat untukku....mungkin hanya padaku




maafkan aku dengan apa yang dah berlaku


mintak halal dengan apa yang kau dah berikan padaku




Andai sudah suratan itu yang berlaku


kebaikan untukku


aku redha....teng kiu




08 Ogos 2009

Maafkaaaannnnnn aku......




maafkan aku andainya kau terasa

aku tidak melupakanmu

kau tetap dalam hati sanubariku


namun....

masaku agak terbatas kini untuk selalu menghubungimu

atau menjengahmu di lamanmu


Andainya aku ada kesempatan

aku akan selalu melawatmu
ini janjiku

04 Ogos 2009

Aku akan cuba lagiiiiii..........Sungguh!!


aku kian bertenaga...


luka berdarah ITU kian sembuh...

jahitan ITU kian bertaup...

kesakitan ITU kian reda.....


ubat gamat ITU jadi sahabat...

minyak panas ITU jadi penebat...

stokin ITU membuatkanku rasa selamat...


sudah 12 hari aku lalui....

berita gembira yang sepatutnya kuterima...

TAPI...

sakit yang aku rasa....


tegakah aku untuk mencuba lagi???

setelah 4 kali aku lalui???.

walaupun kali ini berbeza skali.......

kerana hanya sebelah sahaja yg berfungsi..........

.

.

.

.

.

.

.

ah...aku mesti cuba lagiiiii..........

walau pun sakit & perit......

.

.

.

aku akan cuba lagiiiiii

.

.

.

.

.

.

tapi wak arjuna x bagi.....kata nya x sanggup tengok aku tersiksa lagi.........

macamana nih??? ngeh ngeh ngeh

.

.

.

.

.


P/s: nilah dia....kalau sekali gugur... kali 2 gugur... kali 3 gugur beserta tumpah darah.....

dan kali 4.... ngandung luar rahim... dan dibuang kilang sebelah......huhuhuhuhu.....

pun masih x serik nak mencuba lagiiiii.............. bolehkan???


28 Julai 2009

Ya Tuhan!!!!




Ya Tuhan.......

Aku pasrah.....andai ini bahagianku

Namun

Ku pohon pada Mu agar
diringankan beban kesakitan yang kutanggung ini......



Amin.....

19 Jun 2009

wAnITa iTu!!!!!!!!!!!!

Kata lelaki itu.................................
Wanita itu....

Wajahnya menikam kalbu

Tidak terlalu cantik tp tampak bersih dan naif


Wanita itu....

Hatinya mencairkan jiwa

Bersopan santun lemah gemalai lakunya


Wanita itu....

Senyumannya mempersona

Terlalu telus kasih dan sayangnya


Siapakah dia???

Hatiku tertanya-tanya

Namun akhirnya terjawab jua.....

Wanita itu milik mutlak suaminya.........

Wanita itu...

Dialah wanita yang bisa mencarik hati lelakiku

Ah!!! Dialah wanita itu...
.
.
.
.
..


Kata aku.....................


Salahkah wanita itu kerana
lembut bahasanya.....
gemalai lakunya....
cantik senyumannya....
kerana ia memang dilahirkan begitu.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Zalimkah wanita itu kerana dia memang dilahirkan dengan kaya dengan kasih sayang???
Sifat keibuan yang ada padanya..... bukannya apa-apa.
.
.
.
.
.
.
.
Wahai lelaki....
Wanita itu.......memang begitu...
Jangan kau termangu-mangu
Pabila cinta dan kasihmu
Dibalas dengan hempedu
kerana dia dilahirkan bukan untukmu............
.
.
.
.
Bukan mudah untuk terima sebuah hakikat pabila wanita yang diidamkan itu adalah milik orang & janganlah terlalu mudah untuk jatuh cinta dengan wanita yang sememangnya kaya dengan kasih sayang....
kerana itu semua bukan permintaan mereka dilahirkan begitu.................

10 Jun 2009

sEjARaH...........



Ramai yang masih bertanyakan semalam

Kenapa tak tanya untuk hari esok
Ramai yang ingin tahu sejarah silam

Kenapa nak tahu kalau lepas tu hati menjerok


Sejarah adalah perkara yg telah berlalu


Dan ia tetap berlalu


Masa depan adalah perkara yang baru


Dan ia paling perlu






Memang yang baru takkan ada


kalau x ada yang dahulu


Dahulu takkan dikenang sesiapa


kalau x ada yang baru ambil tahu






Susah melupakan sesuatu


kalau ia dikenang selalu


Payah mengingatkan sesuatu


kalau ia diambil mudah begitu





Begitulah lumrah kita manusia, sentiasa ingin tahu sejarah dulu. Sejarah yang dulu meninggalkan kenangan untuk dijadikan pengajaran dan pengalaman namun bukan untuk diulang siaran. Bukan semua sejarah boleh dikongsikan ada juga yang menjadi simpanan peribadi yang indah untuk dibawa mati & ada juga yang pahit untuk ditelan pergi.

09 Jun 2009

Pesanan buat DEAR!!!!


Berkali sudah aku ingatkan

Berbuih sudah aku bebelkan

Dia bukan milikmu.....


Banyak kali kau usahakan

Banyak kali kau genggamkan

Dia bukan milikmu....


Andainya dia milikmu....

Hanya dengan usaha yang sedikit

Dia akan datang bergolek kepadamu........


Namun andainya...tertulis sudah

Dia bukan milikmu

Bukan menjadi hakmu

Namun kau usahakan hingga ia menjadi milikmu


Kau pasti akan terima padahnya

Kerana ia adalah hak orang lain....

Milik orang lain....


Yang pastinya...mengambil hak orang lain....

Akan terima padahnya

Samada sengsara atau merana..........

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Begitulah jua dalam hal mencari pekerjaan yang sesuai DEAR..........

Andainya kerja itu bukan milikmu....

Maksudnya bukan rezekimu...

Tapi kalau tertulis jawatan itu untuk mu......

Pastinya dgn sedikit usaha.....

Akhirnya pasti kau akan berada di situ....


Percayalah DIA amat menyayangimu....

dan DIA tau nak aturkan hidupmu....

Bersyukurlah kerana DIA sebenarnya amat memeliharamu....

06 Jun 2009

Hallllluuuuuuuuuuuuu!!!!!!


I'm kambing!!!!!!!...... eh salah.....

I'm coming...........!!!!!!!!!

hehehehehe


Setelah menjalani proses hibernasi yg agak panjang......

Aku akan mengganas semula selepas ini...

InsyaAllah........


Begitu lama jugak amik masa untuk fokus kejer BARU nih......

dan selepas 25 ari ditempat BARU........

Aku dah dapat........


tangga gaji BARU.....

kawan BARU....

kejer2 BARU.....

environment BARU.....

masalah BARU......

bos BARU....

big bos BARU yg agak ensem.....hehehehehehe

(KTS...jgn jeleslaaaa yer...... dah ditakdirkan seumur idupku dpt bos2 yg mmg kategori ensem belaka......)

adik2 BARU.....

segala2nya BARU...............


Dan aku cuba jadi orang BARU disamping proses org BARU.....hehehheheheeheh

(Tijah paham tu....aku tau.......)


Suka....duka

aku hadap

Pahit..... manis

aku telan

Aku anggap semua ini cabaran.......


Memula memang rasa down....sedih.....

tp rasanya seminggu pertama jer.....

masuk minggu kedua.......dah mula rasa best........

dan skang nih rasa macam........

CABARAN yang aku perlu hadap........

dan benda baru yang akan aku LALU........

AKU MESTI !!!!!!!

Sebab akulah dcrysz!!!!

atau nama BARU aku kat tempat baru.............DAZ!!!

(lain sungguh bunyinyer..... tp tulaaa nama big bos ensem aku tu panggil.......kekekekeke)

23 Mei 2009

Akal VS Hati....


Kita kerap kalah....

untuk menilai mana yang sepatutnya menjadi pilihan


Kita kerap lalai...

untuk menilai apakah pilihan hati dan perasaan


namun

Kita kerap lupa....

bahawa akal yang sepatutnya membuat keputusan


Kerana cinta ........manusia mengikut perasaan....

Kerana nafsu ...........manusia mengikut perasaan...

Kerana cemburu .........manusia mengikut perasaan...


Dan hanya bila kecewa, terluka & merana barulah.....

akal digunakan.....


Inilaaa fitrah manusia........
P/S: Dear...percayalah setiap apa keputusan yang dibuat....adalah kerana itu adalah keputusan yg paling tepat....namun kena pikirkan semula sama ada keputusan itu dari hati atau akal.....
namun setiap apa telah berlaku...kawallah ia melalui akal.... kerana hanya kita sahaja yg mampu memperbaikinya sendiri kehidupan ini.

16 Mei 2009

5 hariiiiiii sudah berlalu....



Di tempat baru.....Kawan baru..... Bos baru...... Serba serbi baru.....


Hanya aku jer masih lagi begitu....


5 hari telah berlalu....


banyak perkara baru....


Banyak perkara yang menganggu hati dan perasaanku....


Tak kurang juga perkara yang menyenangi hatiku....


.
.
.
.
Bukan mudah untuk aku.....


menerokai bidang baru....


Namun aku tetap aku.....


sekali melangkah, berundur adalah kepantangan aku.....
.
.
.
.
Hidup memang begitu....
Memang payah untuk mudah......


Memang berperang untuk senang........


Namun tetap aku melangkah.....


Kerana aku tetap berjuang dan ingin menang.....





Aku kuatkan semangat.....


Aku tetap bernekad...


Semua2 ini membuatkan aku makin kuat...




Aku x gentar hadapi kepayahan ini....


Kerana adanya DIA sentiasa disisi...


Setiap atas apa yang diberi.....


Adalah bahagian aku kemudian nanti.......


InsyaAllah.




P/s: Korang nak tau bgmn aku skang???...........macam nilaaaa.....Suka x suka aku kena hadap.....so apalah salahnya aku hadap dengan keadaan aku suka......Pahala aku dapat....kejer aku buat.......

11 Mei 2009

Satu Cerita Cinta



Satu hari dia melahirkan cinta...


Dia berkata kepada kekasihnya....


Aku menyintaimu... kita bersama kerana cinta



Satu hari selepas perkahwinan mereka...


Dia berkata kepada suaminya....


Aku menyintaimu.... kita bersama kerana cinta





Satu hari selepas dikurnai cahaya mata....


Dia berkata kepada bapa kepada anaknya....


Aku menyintaimu.... kita bersama kerana cinta




Sehari selepas berpisah....


Dia berkata kepada bekas kekasih, suami & bapa kepada anaknya


Aku menyintaimu..... kita berpisah juga kerana cinta


.


.


.


.


.


kerana aku ingin kau bahagia bersama sidia...


kerana aku ingin kau gembira dengan cinta kedua kalinya...


kerana maksud cinta juga adalah berkorban jiwa dan raga demi orang yang dicintai...



Itulah perihal cinta. Mudah untuk diperkata, payah untuk melaksanakannya. Cinta boleh datang dan pergi tanpa pengetahuan empunya diri itu sendiri.


Sedang sedih kita masih lagi boleh tersenyum, sedang gembira kita masih lagi boleh merembeskan airmata. Cinta boleh datang dan menerjah kepada sesiapa sahaja. Kepada mereka yang solo dan juga kepada yang sudah berpunya.


Cinta yang membuatkan kita rasa sakit. Cinta juga yang membuatkan kita rasa sihat. Cinta yang membuatkan kita rasa hebat sentiasa. Cinta adalah segalanya...........


Sanggupkah kita bekorban demi cinta?? Tidak ada sesiapa yang sanggup sesungguhnya. Tapi sesungguhnya, sang pencinta terpaksa terima buruk dan baiknya apa-apa pun...... perihal CINTA

10 Mei 2009

Kenangan indah buatku

Beb....
Ko kawan sekerjaku....
Cakap lepas bila rasa ada yang terbuku....
Bergaduh denganku setiap waktu...

Namun mengajarku ko tak jemu....
Aku memang slalu membuatkan ko berbulu
Tugasku menyakat ko setiap waktu...
dan ko membalas semula tanpa jemu....

Sungguh memang aku rindu....
Rindu dgn apa yg aku tinggalkan di situ....
Ko teman istimewa buatku......

Ko gila macam aku....
Ko sakit pun macam aku....
Ko lebih kurang sewel macam aku....
Umur pun seMUDA aku.....

Mudah tegang...mudah kendur.....
Ko cermin buatku.....
Sungguh.....Aku ikhlas kawan ngan ko....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Aku rindu ko ......

Aku nak mintak maap & halal segala.... kat ko beb....
Terima kasih sebab bg aku peluang kenal ko....
Ko memang kawan yang baeeeeekkkkkkkkkkkk.......!!!!!!!!!

09 Mei 2009

Luve.....


LOVE YOUR JOB...........but never fall in love with your company

because you never know when it stops loving you......

......Abdul Kalam......

08 Mei 2009

Tukau kerjaaaaa........

8/5/09....

Akhirnya aku tukau kerjaaaa lagiiiiiii............untuk kali 3.....


Sekali lagiiiiii.........aku tukar kerja setelah hampir 14 bulan aku ditempat ini. Segala memori suka duka aku harungi. Tapi keindahan lebih banyak dari kepahitan semasa berada di sini....

Aku punyai bos yang baik....

Mempunyai Kak N yg sangat memahami aku.....

(ni gambo anak kak N.....muka dia sebijun mak dia..... so cenggitulah Kak N tu...{ampun kan saya penunggu gua}.....hehehehhe)


Mempunyai sahabat baik yang bernama U yang seGILA aku...
Mempunyai adik A lantun yg blur2 selalu....



Mempunyai V yg aku sakat & buli hehari....



Mempunyai Z yg menjadi tunang kongsi bebudak kat HR nih...



Mempunyai Upin yang mengambil berat......



Aku juga punyai kengkawan yg ada di Prod yg banyak membantu aku....




namun begitu.... bila banyak tempat berpindah semakin ramailah kengkawan...




Memang aku x nafikan....

kenapa??? sebab....card holder aku dah masuk koleksi yg ketiga kerana dipenuhi namecard kengkawan nih!!!!




Cuma ada satu jer namecard yg agak istimewa sbb dia akan duduk

Dalam organiser aku yg baru tu setiap masa........

hehehehehehehe....

Aku akan mulakan ditempat baru....pada 11/5/09

Aku berdoa moga mendapat lebih baik dr apa yg terbaik yang pernah aku ada......

Amin!!!!

04 Mei 2009

hIDup INi


Hidup ini satu ketentuan

Ada pasang dan surutnya............


Hidup ini satu keindahan

Ada hikmah disebaliknya............


Hidup ini keajaiban

Ada yang nyata & ada yang peliknya........


Hanya kita sendiri

Yang perlu menghisabnya.........

SIAPAKAH KITA!!!!!

02 Mei 2009

diA adALaHHH.......


Hati ku berdegup kencang.....
siapakah dia???

Kereta itu x pernah kulihat......Siapa yer????


Tetiba dia kuar dari keta....


Tersengih....





Setelah puas soal jawab.....


Yang aku tau mamat nih dah tunggu sampai tertidur di dalam keta dr jam 8 mlm lagiiiiii....


Aku pun menalipon jiran selang sebuah rumah.....






Aku ketawa







Dia ketawa





Jiran aku ketawa





Jenuh kami2 nih ketawa.....














Masalah mamat tu & aku pun settle........





dan aku bleh rehat seaman2nya.....


pssstttt.....korang tau apa jadik???


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.




Sebenaunyer...mamat tu dari Penang, kekononnya nak bercuti dan melawat kakak dia di Melaka. Penah dtg sini sekali jer ...Dia ni...ingat2 lupa....umah kakak dia.... tapi kata orang bodoh2 sombong. Nak buat surprise kat kakaknyer x kena tempatnye.... Maka dia tunggulaaa kakak dia kat umah aku nih...


Menaun menunggu kat umah aku...sdgkan umah kakak dia selang sebelah umah...dan dah balik dari kerja dari jam 6 petang lagiiiiii...


Senang ckp mamat nih salah umah....dan salah org yang dia tunggu....huhuhuhuhuhu


Skang nih aku masih ketawa dan tersunyummmmmm lagiiiiii!!!!!





Ada2 jer kan???

01 Mei 2009

siaPaKAh diA????



Aku ingatkan maleh nak update N3 ari nih....

maklumlah...heharri cutiiii nih....Ingatkan nak cuti berblog jugak....



Tetiba balik dr berpoya-poya ditempat kerja kul mlm 10 td...

Ada sebuah kete menunggu di hadapan umah....bebtul depan pagau umah....



nak kata wak arjuna... dia janji akan balik ke sini minggu depan....

maklumlaaaa.....rindu nak melawat anaknya yg sorang tu.....hik hik hik....




dalam kegelapan malam ....aku mmg x dapat nampak siapakah pemilik keta tu......

tetiba dia kuar.......dari keta tersebut..........


ah.....




JENG....JENG....JENG.....









agak2 korang saper yer?????............

(sok arr sambung yerk....kat kul 2 pagi nih....dah ngantukkkkkssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzz)

28 April 2009

SuNyUm.....eh eh eh....SeNYuM.......

"Senyum seindah suria.........yang membawa cahya...


senyumlah dari hati...........dunia mu berseri......"




Ingat lagi lirik lagu tu. P3lilin nyanyi tadiiiiiiiii......


masa aku dok menyakat kengkawan kat opis nih............


Hari ini aku dari pagi asyik tersenyum.....


kenapa?? Sebab aku suka 'sunyum' eh..eh...eh... senyum....





pas tu insiden tghari lagiiii la...membuatkan aku bertambah lebau senyuman ini.....
(kat Jai's corner....heheheehe)


Senyuman yang paling indah adalah senyuman yang datang dari hati yang ikhlas...
(macam pakcik nih.......ehehehhee)

dari hati yang penuh kasih sayang.....
cheh.... bertambah munge2 bahasa aku ari nih.....


Yang penting aku masih lagi tersenyum semasa menulis N3 nih....

walaupun dah petang hari....




Dak P3 lilin kata aku dah sawan.....

ish..aku hepi....so aku sunyumlaaa....

Tapi kenapa aku hepi????




Ish...malu arr nak cakap....




Tp yang buatkan aku tersenyum segalanya bermula dari petang semalam........

SEMALAM.....SEMALAM....SEMALAM.........
.

.
.

.
Maknanya....


kenangan semalam-semalam buat aku suka & gembira...hehehehehe


yer ker???
iyer...percayalaa.....

(sebenaunyer aku x tau nak tulis pasal apa untuk N3 kali nih...tapi aku nak tulis jugak memandangkan akunyer semangat semerah kaler baju yg aku pakai...hua hua hua....)

26 April 2009

si KUciiinGG yG cOMeL!!!

Si kucing yang comel…
Kau hadir dalam hidupku….
Memberikan cahaya & ilham…

Namun aku x rela untuk membiarkan kau hanyut melalui arus yg berliku…
Kerana aku….
Telah ditakdirkan begitu….
Tidak rela untuk menarik kau susah bersamaku….
Banyak rintangan yang kau perlu lalui….

Si kucing yang comel…
Kau tahu sempadan kita…
Ku tahu kau pasrah…
Dengan apa yang berlaku…
Maafkan aku….

Aku nak kau tahu
Aku percaya…kau mampu membahagiakan ku….
Kerana sikapmu & kenakalanmu benar-benar mencuit hatiku…

Tapi telah kukata…
Kau tidak sesuai buatku…
Kerana aku terlalu matang untuk menjagamu…
Pemikiran kita juga berbeza
Maafkan aku…

Duduklah kau di sana…
Namun aku akan tetap memanjaimu…
Tanpa sebarang prejudis!!!

tetiba abis exam.....aku blues ngan kucing comeyyy lak.... ala musyuk2....hik hik hik.... makin besau aku nyer masalah nih....

mula sawan ngan kucing...keh keh keh...tulun...tulun..tulun....

24 April 2009

TaG!!!!

aku kena tax.... eh salah...kena TAG lak....saper memandai tag aku nih....huhuhuhuhu
si P3lilin .... & pas tu dak Nads tu....mementanglah dia kenal aku nih secara pizikal nyer...
dan tau nama glamer aku kat umah.... nads...siap baby ko sok... aku buli dia....hua hua hua....
so aku kombainlaaa yer.....mnjawab skali .....


  • Apakah nama blog anda dan kenapa anda memilih nama itu??

dcrysz......dz...nama aku....cry.....nangis.............s......special.....& blues....sbb aku ngengada...nak letak perkataan tu. Aku suka nangis sebenaunya.... dan nangis tu ubat pelega bg aku....so bg aku...aku adalah seorang yang special.....(perasankan??? kan ?? kan???)

  • Apakah link blok anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea nak namakan seperti itu??

dcrysz@blogspot.com sebab suka arr.....lagipun tu pun idea aku...bila datang idea tu...mmg aku x ingat...

  • Apakah method dlm penulisan anda??

Apa2 ajer yg terlintas kat kepala nih....

  • Pernah rase nak hapuskan blog anda? apakah sebabnya?

Dulu aku dah ada blog...aku dah hapuskan... sbb agak berjiwa remaja.... skang nih bila makin MUDA.. agak degil...x der maknernya aku nak tutup blog aku nih!!!

  • Apakah pendapat kepada blog yg mengeTAGs aku nih?? (p3 lilin & nads)

Dia org nih mmg dengki ngan aku...kalau dlm bhs French...jaloux....(jeleslaa tu...) sajer nak suwoh aku updet N3 nih....

  • Senaraikan 5 org yang aku nak TAG....

Hehehehehehe....5 owang....5 owang....5 owang....aku nak TAG..... aku x suka nak jawab TAG nih... penat arr....so aku x nak Tag sesaper aci tak????... Acilaaaa...

kang aku tag...org yg slalu kena Tag...mau dia luku paler aku nih....

21 April 2009

aUni lagiii...

Ah...bila dah mula melepaskan sesuatu perasaan yang terbuku....
Hilang sebal didada...Ringan rasa kepala....
hati rasa gembira n selesa....huh!!!


Ngah pikir2 N3 yg baru... tetiba dak auni datang.....
bawak satu lirik yg aku penah aku conteng2 kat ketas...

So aku pun online blog aku nih nunjukkan entry yg penah aku tulis lirik tersebut....

Apalagi dia suwoh aku nyanyi...dia nak tau mcmn lagu tu....


Auni ni minat menyanyi .... so aku latih dia membaca dengan menyanyi...
ialah aku biaukan dia buat apa yg dia minat....utk kebaikan....
So awal 4 tahun dia dah fluent membaca...dan pandai nyanyi karaoke....
bg aku nyanyi ni hanya hobi......tp bukan mata pencarian...

tu sbbnya adik beradik aku sumer pandai mnyanyi...dan selain tu....
ada jugak kami wakil mengaji & berzanji peringkat sekolah dan IPT...
ngeh ngeh ngeh.... t'eksyen lak...



Berbalik citer dak auni ni tadi.... dia mmg agak terlebih skit....
Agaknye gen JAWAS yg dibawanya tulaaa
dia pandai berlakon!!!!
so masa dia ngah menggali & menghayati lirik kat note book aku nih...
disamping aku mensumbangkan lagu tu...

aku dah onkan web cam.... tanpa disedarinya....
so inilah dia....hasilnya.... video klip dak auni....

Sila pekak kan telinga anda .....

andaikan video ini tanpa saun audionyer.... terima kasih....

19 April 2009

bENaR kaTaMu....


Soalan 1....
Sempurna sangatkah kau jadi manusia dimuka bumi ini???


Soalan 2....
Siapa kau untuk jatuhkan hukum kepada aku???


Soalan 3...
Kau tak pernah melaluinya, jangan sesekali kau samakan aku dengan rentetan hidupmu....




Aku hanya memberikan penjelasan.....kenyataan....tentang kebenaran....

Aku berani tampil...memberitahu apa yang aku tahu....dan apa yg dah terambil....
sekurang2nya ia secara x sengaja....dan sudah memperbaikinya....
sekurangnya aku tahu kelemahanku.....
Tidak terlalu mendabik dada...
Tidak terlalu bangga dengan apa yang aku ada
Tidak sesuka hati menjadi penghukum kepada mereka yg lainnya...

Pedulikan dengan apa yang kau rasa....apa yang kau pikir....
Aku bukan seperti blogger lain yang mudah tersentap dengan kata2 seperti itu.....

Mengguris hati???....Aku rasa tu.... tapi apa aku pedulik....
suka ko baca.... x suka tolong jgn nak mengata.....

Lampias kata ko benar-benar mengecam jiwa.....
Apa pun terima kasih atas segalanya
Aku nih bukan baik sangat......
tapi aku tetap maapkan ko..... kerana aku hanyalah hambaNya....
Dia lebih tau apa yang terbuku di jiwa....

Kau spesies yang benar2 melemahkan semangat kaum hawa yang ingin berterus terang....

yang mencarii tangan untuk berpaut.....
x membantu mereka melepaskan apa yang terbuku....
mudah benar kau mengecamnya....tanpa tahu apa situasinya......
aku cuma ingin berkata.....
satu hari kau akan rasa ....PERCAYALAH.
Walaupun lain caranya.....
tapi Tuhan akan memberikan kau sedikit peritnya....
Kerana aku rasa ko hampir terlupa
bahawa ko juga manusia biasa
Yang akan diduga bila2 masa......

Satu hari kelak.... akan terlintas dihatimu itu.....
Benar katamu Dcrysz!!!!!

18 April 2009

deGiL tUL....



Kan aku dah kata dari awal lagiii..... kalau berminat apply...

Jangan tunggu lelama.....

Ko kata jiwa ko kat sana..... ko kata ko suka tempat tu....

jangan biarkan saja tanpa usaha....

hantarlaaa resume.... biau bos aku proses cecepat......

cepat interbiuuuu....


tapi ko abaikan...ko biaukan....

kau mudah lupa...bila ko selesa......

ko mudah lesu.... bila ko tertekan....


sekarang lagi ko sakittttt

tatkala ko baru nak usaha......

tp sumernya dah terlambat......terlambat sesangat......

sudahnya...hari yang sama.....hari ko baru nak usaha......

Usaha ko dah POTONG!!!!!


Bila ko dapat keputusan....tempat tu dah di isi oleh seseorang...

org luar!!!!! org luar!!!!

sedangkan aku rasa tempat tu paling sesuaiiii buat ko............


Tapi.....kalau aku cakap ko mesti marah.....

tu yang aku tinggalkan email dengan kata-kata nih......


"Kalau suka sesuatu....
kalau nak sesuatu....dan kalau terlintas di hati itu...
Cecepat ambil peluang tu....atau kata lain bertindak segera
Jgn sampai hampir terlepas baru nak cuba......
udahnya terlepas terus.....


X kiralaa dalam apa2 pun....Kan kau dah keciwa....
Dalam idup ni x de apa pun yg tunggu kita...
kita sendiri yg kena usaha utk pastikan agar peluang itu dekat dgn kita...."


Tu laa dia....kalau namanya dak Upin!!!...

kenkadang dia terlalu degil untuk dengau cakap kengkawannya....

tapi dia tetap tanya....

Tu namanya memang nak kena marah namanya.....

degil tul budak nih!!! lepuk jugak nih!!!!

NaSihAT....1


"Kalau suka sesuatu....

kalau nak sesuatu....dan kalau terlintas di hati itu...

Cecepat ambil peluang tu....atau kata lain bertindak segera

Jgn sampai hampir terlepas baru nak cuba......

udahnya terlepas terus.....

X kiralaa dalam apa2 pun....Kan kau dah keciwa....

Dalam idup ni x de apa pun yg tunggu kita...

kita sendiri yg kena usaha utk pastikan agar peluang itu dekat dgn kita...."





Kata sang kaunselor kepada temannyer.....cheh... macam bagus jerkan??? kekekekeek

kenapa kawan aku tuuuuuu????....mmmm soklah aku citer.....ngantuklak...sok kene kejer...
huargh...!!!! huargh!!!!....ngantuksssssssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzz




16 April 2009

Mr aRuL.....


Minggu ni aku semakin semangat bekerja, walaupun aku kian meninggalkan tempat duduk tu. Ah menciiiiiii...... aku x suka perasaan nih..... perasaan bercampur baur......


Aku benar-benar dalam dilemma....


Kat siniii tempat yang aku suka...... aku baru rasa nak tarik napas lega.... tempoh setahun bukanlah lama sangat.....sekejap jer rasanya.....tetiba dah nak mula semula.....


Mula untuk belajar benda baru... tempat baru...bos baruuu.....kawan baruuu.....skandal baru...oppsss...salah lak...

Eiiihhhh...penat...penat....


Sebenarnya aku cemburu dengan orang yang akan amik tempat aku tu..... Cemburu sangat...


Yelahh...mana ko nak dapat bos tau menghargai kejer kita??? yang baik ngan kita.... yang sentiasa memberi peluang untuk kita blajau.... yang x pandai nak preasure kita.... janji kita be positive....dan sentiasa nak blajau menda-menda baru nih....


Dia begitu open...open minded person....soft spoken... dapatlak pembantu yang lemah lembut macam aku nih...ahakksss sesuai sangat dan begitu padan skali.....


Aku masih ingat memula aku duk kat tempat tu.... Aku rasa dia lah bos yg lansung x amik tau hal org bawah...tp lelama aku paham dia.... dia x kisah bila ko nak buat sesuatu atau mcmn ko nak buat...janji dia nak ko cuba buat...dan ada hasil...tulaaa dia bos kesayangan aku....



Dia x pernah nilai ko dari warna kulit walaupun aku nih sekufu skit ngan dia... tp dia x tau memandangkan kaler aku nih terang dari dia ...hua hua hua...


Bos aku nih x pernah kenal putus asa....sampai ari nih...dia tetap bertanya....samada aku nih berpaling tadah dari keputusan aku....aku suka cara dia....so cute... Dia mengajar aku .....


Perkataan putus asa x penah ada dlm kamus idup dia.....kelakar...dan sentiasa memberi tunjuk ajar.....

Selain tu...dia jugak x de sikap bossy.... kekadang aku tengok dia turun sendiri buat kejer2 aku... sbb dia sian tengok aku wat kejer yg bertimbun-timbun nih.....dia sukakan 'win win situation'. Aku tolong dia....dan dia akan amik kejer aku yg mana dia bleh tolong.......ah dia mmg baiikk.


Benar aku sayang bos aku tu.....Aku sayang dia...... (sbg bos laaa.....Upin jgn jeles yer...)

Andainya ada peluang lain kali untuk aku kerja dengan dia lagiiiii... memang aku x kan tolak....


tapii kini aku x daya nak buat apa2 pun....

Sampai masa aku pergi jua.....

aku terpaksa lupakan apa yang aku suka...apa yang aku sayang...apa yang kejarkan selama ini....

semata-mata demi wak arjuna....


"Tempat isteri di sisi suamiiiiii".............itulah kata2 orang tua.....

Aku redha.... nilaa perkara yang buatkan aku sedih sebenaunya.....


Keputusan yang paling besau aku penah buatlaaa......
masa nak kawin ngan wak arjuna pun x sesusah nak pikir cenggini.....dia pinang aku terima jer... janji mak abah suka...kekekekek...aku bercinta pas kawin tu.....best wooo.....hehehehhee....

Apa yang aku harapkan dia dapat pembantu lagi baik dari aku....dan aku dapat bos lagi best dari Mr Arul aku tu....


Thanks Mr Arul.... u'r good teacher, brother & friend.
(tapi aku nih tamak...kalau leh aku nak bawak apa yang aku ada kat siniiiiii...............
sumer-sumer skali kalau leh....tp xleh.....nanti org kata Dak Epa nih tamak lak....)

14 April 2009

HiBErnaSi.....


Aku kehabisan idea.....


Aku kehabisan kata-kata.....


Kali ini aku dah tiada apa-apa nak dikongsi bersama.....


Tatkala aku sedang berduka.....




Bukan kerana kecewa ...atau juga kerana hampa....


Tapi kerana apa yang aku rasa....


Aku rasa aku dah tiada apa-apa.....


Ntah kenapa.....




Mungkin seketika ini....


Masa untuk menghibernasi lagi....


Kalau panjang umor kita jumpa lagi lain kali......
(Aku akan menyerang kembali pas abis exam ni nantiiiiiiiii..............tunggu!!!!!!!!!!!!!!)

12 April 2009

Pergiii JUa!!!!


Aku kehilangan kata-kata kali ini.....

Aku dipujuk lagiiii....

Hari Isnin ini.... aku kena berikan jawapan....

Sama ada aku akan terus bersama dia.....

atau pergi kepada yang baru....

.

.

Korang dapat baca ati aku???

Korang tahu apa yang aku inginkan??

.

.


Mesti tidak....

korang x kan paham....
X kan paham.....





Kalau aku pergi tak bermakna aku tak sayangkan yang lama.....

&

Tak bermaksud aku terlalu menyintai yang baru.....




Ini semua ketentuan Ilahi....




Aku tekad....

Aku nekad...

Biarlah korang nak kata apa pun pada aku....

Aku tetap dengan keputusan aku.....

Aku akan pilih yang baru....

Walaupun dugaan yg bakal kutempuh...banyak beribu....



Dugaan itu bakal kutempuh satu persatu...

memang yang lama itu sudah menjadi hak mutlak hak aku....

Hampir setahun aku bersama.....

Walaupun masih x puas mengecapi kepahitan, kemanisan dan pelbagai rasa.....

Namun....



Aku tetap pergi jua....

Yang baru menjanjikan pelbagai rasa....

Walaupun belum tentu bakal menjadi hak aku yg sempurna....

namun aku akan berusaha memenanginya.....

seperti biasa...

tatkala aku berubah







TEMPAT KERJA....




Ya....aku akan melangkah ke Company baru...

Meninggalkan yang lama kerana adanya yang baru.....

Semata-mata kerana familiku....

Dan lebih dekat dengan Wak Arjunaku......
Johor.....aku akan balik kesana............Tunggu aku!!!!!!!!

11 April 2009

Auniiiiii............


Melayan blues pepagi nih.... teringat dak Auninyer kenakalan dan kepetahan bercakap....

Situasi 1:

Auni : Ayah, jom pegi jalan2...
Ayah: Mmmm...ayah penat arr. Baru jer balik kejer nih... petang2 skitlaaa yer.
Auni: Alah ayah dah petang dah nih... (Jam baru kul 4...)
Ayah: Kita kluar lepas asar yer....
Auni: Alaaaa ayah ni... x best arr. Mak.... mak... kita pegi beli ayah baru nak tak??? Jom, ayah yang ni x best arr.....
Ayah: !!??

............................................................................................
Situasi 2:

Auni: Mak ni pagi2 dah dengar radio era tau.
(Rajin mendengau celoteh din beramboi ngan aznil)
Emak:Mmmm... yelah kenapa??
Auni: Pak cik Din tu... agak2nya.... masa dia kecik sampai kebesau... berapa kali dah agaknya dia kena sepak mulut kan???
Emak: Kenapa ckp mcm tu??
Auni: Mulut dia jahat, main cakap lepas jer..... mesti dah banyak kali kena sepak atau cubit mulut dgn mak dia.... (Dengan muka yg selamba....)
Emak : Ulps... (pas ni tukar siaran IKIM laa pulak pepagi nih)

........................................................................................................
Situasi 3:

Emak: Auni, kenapa makan tempe cenggitu jer....marilah makan dengan nasik...
Auni: Tak nak nasik, nak makan tempe goreng nih jer....
Emak: Laaa.... nanti lapau... macam ayah dia lah. Suka sangat meratah tempe nih....
Auni: Yelah...auni kan jawa macam ayah....lainlah emak mamakssss.....
Emak: !!??.....
(benci betul kalau ada komplot dlm umah tangga nih....dia tau x yang kuar pun dari perut si mamaksss nih.......)


................................................................................................................
Situasi 4:

Auni: Ayah... tolong buat susu..... Dalam cwn, pas tu letak sudu satu.....
Ayah: Yelah. (Suami mithali...mmg x byk ckp....pas buat dia bg kat anak dia yg seketul tu)
Auni: Emak..... ayah buat susu x de rasalaaa.....x sedap...cair jer.... (mengadu kat emak)
Ayah: Ayah rasa ok jerk.... (mempertahankan diri...)
Auni: Mmmmm....Auni rasa tekak ayah dah tersumbattlaaa... tu yang dah tak pandai rasa kot...
Ayah & Emak: !!?? (Sabar jerlaaa.....)

..................................................................................................................
Situasi 5:

Phone umah berbunyi....
Auni: Hallo sayang....dah makan dah.... tengah kacau mak....sihat semua....
Emak: Saper?? (syyyy......auni letak tangan kat mulut emak....)
Auni: ....sayang sihat??...mmm... baguslah macam tu.... senang hati mendengarnya.... mak?? dia x nak cakap.... dia cbuk belajar....oklah...take care...wa'alaikumussalam....(letak ganggang).
Emak: Saper tu???
Auni: Entah...
Emak: !!??.... abis tu kemain lagik bercakap...bersayang2...take carelaa....
Auni: Auni dengau selalu mak cakap cenggitu kat talifon......
Emak: !!?? (..... ulps... skali lagi....)

..................................................................................................
Auni....Auni....Auni.....Auni Dzafirah...........
Makna..................
Auni................Lemah lembutku & ketenanganku........

Dzafirah........................Mendapat apa yang dituntut............
So...kat situ aku dah paham....makna nama pun mampu menceritakan empunya diri....
Nilaaa permata cinta hasil hubungan aku ngan Sang Arjuna.....


10 April 2009

SaKiT aTi @ aTi sAkIT!!??



Sungguh aku tercabar


Ia mencabar kewanitaanku...


(ilang ayu ketika berasap keluar kot idung n telinger.....)


.


.


.


.


.


Sungguh aku didugaaaa


Ia menduga kesabaranku....


.


.


.


.


.


Siapa dia untuk menjetik perasaan ini!!!


Menimbulkan sakit hati...


Menambahkan garis-garis didahi...


Benar.....


aku memang benci!!!!!!!!!!!!!!!!!


.


.


.


Korang mesti pikir aku berjiwang lagi.....


Ya... Benar....aku akui ini.......


.


.


.


.





Aku sedang makan ati.....


Ati aku sakit.... & aku sakit ati......


.


.


.


Sampai ati...


Sampai ati....


Sampai ati.....huhuhuhuhuhu


.


.


.


Ko duga ku sebeginiiiii....


.


.


.






tatkala aku sdg mengalami...


gelodakan tsunami di dalam perut ini...


ko jatuh kat dlm pinggan nasiiiii.............


.


.


.


Ah aku berjanji!!!!


akan jadik pemburu tegar kini.....


Kerana keseronokan ko berlari2....


Disiling tadiiii......


ko terjun dlm pinggan nasiiii.....


.


.


.


Ko tau tak kerana tu.....selera aku matiiiii.....


Siap ko nanti......aku kebulur ni!!!!!


.



.


Eiiiii.....nak sebut nama ko pun aku geliiii..............


.


.



CICAKKKKK....siap ko niiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!


Aku istihar PERANG!!!!!!!!!!!!!!!!!

09 April 2009

peRsONaL & seNtiMenTaL

Begitu PERSONAL kerna ada perasaan SENTIMENTAL....
Begitu SENTIMENTAL kerna ada perasaan PERSONAL.....
Ia sesuatu yang berkait rapat
.
.
.
Tahu kenapa????
.
.
.
Kerana...............
begitu PERSONAL
untuk diberitahu kenapa ada perasaan SENTIMENTAL............
&
Begitu SENTIMENTAL
kerana ada sesuatu yang PERSONAL..........
.
.
.
PRICELESS.........
.
.
.
X de harga @ x bernilai lansung????
.
.
.
Bagi aku terlalu bernilai....
Sampai x boleh nak diletakkan harga....
Kerana aku rasa aku dah dapat apa yang aku suka....
Orang yang pandai menghargai kita...
.
.
.
Terima kasih kawan...
Hubungan zahir hanya ada sebulan....
Tp hubungan hati harap berpanjangan....
Kerana kau tetap dihati ini...
PERCAYALAH...
.
.
.
.
Kerana kau begitu istimewa dihatiku.....
(erk!!! pepagi dah ngigau.....kang ada yg dengki ngan aku tu.....kekekeke....
Lama benau x merepit kat tempat biasa lepaks..... aku akan dtg merempit nanti....
Tunggu aku abis peksa nantiiiiiiiii!!!!!!)

04 April 2009

duGaAN MU!!!!!

Aku bagai terpanggil untuk mencoret lagiiii......
ah rajin sungguh aku minggu nih.....
(anak sapa laa nih???... ghajin nau niiihhh!!!!)

Suka untuk aku berkongsi pendapat....
Pendapat yang mana datang dari hati yang tulus mulus iniii.....

Di mana DIA memberikan dugaan yang berbeza-beza....
Kepada hamba-hambanya......

Ada yang menjadi isteri kebanggaan suaminya....
Tetiba datang orang ketiga diantara mereka.....
Kasih terbias....

Ada yang menyayangi suaminya....
Tiada ujud org ketiga dlm hubungan perkahwinan mereka.....
Tetapi dtg pula penyakit yg mengharungi... tanpa belas...

Ada yang belum punyai pasangan....
Masih mencari-cariii....
Tetapi ujud pula hilang kepercayaan .....
Kerana pada matanya tiada siapa yang sempurna.....

Ada pula yang suka bercerita perihal yang lain....
Hingga terlupa... dugaan itu bakal diberikan jua kepada dia.....

Aku rasa.... dugaan yg dtg padaku mungkin jua kerana kesilapanku pada suatu ketika dulu....
Dengan rasa yang agak jengkel...
Bila cerita ceriti sampai ke cuping telinga ini.....
Pernah terlintas difikiran....
"Kenapa si anu ni.... boleh begitu.... boleh begini.... sedangkan si anu ni kan....ishhh...."

Ketika itu..... tatkala itu....
Umurku baru.....
Perkahwinan baru setahun 2 cuma.....
Dugaan masih tiada....

Tetiba... dimana umur hampir menginjak lalu....
Dugaan datang padaku....
tapi itulah aku....
Menghisab diri.....dan aku sedar itu.....

Aku percaya.... setiap manusia ada dugaannya....
Cuma ia agak berbeza-berbeza......
Dia datang x kira masa....
Lambat & cepat sahaja.....

Namun.... kita perlu menghisab diri....
X perlu kita tanya kenapa kita diberikan dugaan sebegini....
Kerana DIA lebih mengetahui....
Tugas kita hanya menghisab diri....
& terus memperbaikinya hingga menutup mata nanti......................

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day