11 April 2009

Auniiiiii............


Melayan blues pepagi nih.... teringat dak Auninyer kenakalan dan kepetahan bercakap....

Situasi 1:

Auni : Ayah, jom pegi jalan2...
Ayah: Mmmm...ayah penat arr. Baru jer balik kejer nih... petang2 skitlaaa yer.
Auni: Alah ayah dah petang dah nih... (Jam baru kul 4...)
Ayah: Kita kluar lepas asar yer....
Auni: Alaaaa ayah ni... x best arr. Mak.... mak... kita pegi beli ayah baru nak tak??? Jom, ayah yang ni x best arr.....
Ayah: !!??

............................................................................................
Situasi 2:

Auni: Mak ni pagi2 dah dengar radio era tau.
(Rajin mendengau celoteh din beramboi ngan aznil)
Emak:Mmmm... yelah kenapa??
Auni: Pak cik Din tu... agak2nya.... masa dia kecik sampai kebesau... berapa kali dah agaknya dia kena sepak mulut kan???
Emak: Kenapa ckp mcm tu??
Auni: Mulut dia jahat, main cakap lepas jer..... mesti dah banyak kali kena sepak atau cubit mulut dgn mak dia.... (Dengan muka yg selamba....)
Emak : Ulps... (pas ni tukar siaran IKIM laa pulak pepagi nih)

........................................................................................................
Situasi 3:

Emak: Auni, kenapa makan tempe cenggitu jer....marilah makan dengan nasik...
Auni: Tak nak nasik, nak makan tempe goreng nih jer....
Emak: Laaa.... nanti lapau... macam ayah dia lah. Suka sangat meratah tempe nih....
Auni: Yelah...auni kan jawa macam ayah....lainlah emak mamakssss.....
Emak: !!??.....
(benci betul kalau ada komplot dlm umah tangga nih....dia tau x yang kuar pun dari perut si mamaksss nih.......)


................................................................................................................
Situasi 4:

Auni: Ayah... tolong buat susu..... Dalam cwn, pas tu letak sudu satu.....
Ayah: Yelah. (Suami mithali...mmg x byk ckp....pas buat dia bg kat anak dia yg seketul tu)
Auni: Emak..... ayah buat susu x de rasalaaa.....x sedap...cair jer.... (mengadu kat emak)
Ayah: Ayah rasa ok jerk.... (mempertahankan diri...)
Auni: Mmmmm....Auni rasa tekak ayah dah tersumbattlaaa... tu yang dah tak pandai rasa kot...
Ayah & Emak: !!?? (Sabar jerlaaa.....)

..................................................................................................................
Situasi 5:

Phone umah berbunyi....
Auni: Hallo sayang....dah makan dah.... tengah kacau mak....sihat semua....
Emak: Saper?? (syyyy......auni letak tangan kat mulut emak....)
Auni: ....sayang sihat??...mmm... baguslah macam tu.... senang hati mendengarnya.... mak?? dia x nak cakap.... dia cbuk belajar....oklah...take care...wa'alaikumussalam....(letak ganggang).
Emak: Saper tu???
Auni: Entah...
Emak: !!??.... abis tu kemain lagik bercakap...bersayang2...take carelaa....
Auni: Auni dengau selalu mak cakap cenggitu kat talifon......
Emak: !!?? (..... ulps... skali lagi....)

..................................................................................................
Auni....Auni....Auni.....Auni Dzafirah...........
Makna..................
Auni................Lemah lembutku & ketenanganku........

Dzafirah........................Mendapat apa yang dituntut............
So...kat situ aku dah paham....makna nama pun mampu menceritakan empunya diri....
Nilaaa permata cinta hasil hubungan aku ngan Sang Arjuna.....


19 ulasan:

Tijah berkata...

hahahah! misti mak dia lagi dasyat kecik2 dulu kan???

Tijah berkata...

oit. oit. dah abes ko muntah???? hahaha

syah shah berkata...

umo bape dah tu? hihihih

kan main lagi becakap haa... Hehehehehe :D :D

~Cinta Cukulet~ berkata...

kehkehkeh..mmg keletah la auni ni..asyik terkena je mak dia hehe

dcrysz berkata...

Tijah....
Mak dia nih... baiiiiikkkk cangat!!
Muntah???...dah dah...ok dah..
.
.
uwek.. uwek...
tetiba muntah lg babyja ooiiii...

syah shah...
Skang 6 tawun....
tp mula berada arena mengenakan mak ayah dia dr umor 2 tawun lebey....huhuhu

cinta cukulet...
tu laa nama dia mak borek...anak bintik2...kekekek

ku tak sempurna berkata...

berdasarkan cerita2 di atas, dptlah aku buat kesimpulan :

sesungguhnya Auni itu sudah boringgggggg....
bagilah adik baru kat dia


hikhikhik

theconfused berkata...

pandai nau cakap.. gigit pipi dia kanggggg

dcrysz berkata...

KTS...
kesimpulannyer...dah tersimpul...
sesungguhnya aku rajin utk bg auni adeekkkk.....
tp sang arjunalak x de di sisi....huhuhuhu

theconfused...
nanti saya antau pos laju pipi dia...kat awak...kekekek

Yunus Badawi berkata...

1. nasib baik Auni tak suruh ayah dia beli mak lain. Mau dibuat sungguh oleh ayahnya. Meloponglah ko hehehe

2.wang terkumpul kat Hot FM dah banyak. Mungkin ko nak cuba jawab.

3. Jawa + Mamak = Jawa++

4.susu campur milo baru kick.

5.nasib Auni terdengar yg bab2 sayang dan take care tu aje. Kalau yg 18SX lagi parah hehehe

Lepas ni berusaha lebih giat utk bagi Auni adik tau.

dcrysz berkata...

YB... mak baru??? dia dah banyak kali cakap... kalaw x best jerk... dia akan kata... "xbestla mak nih... nak suwoh ayah kawin mak barulaaa...."

.
.
.
ish...18sx x disebut dlm umah...
kita org pakai bhs up 2 date..
.
.
spt...
.
.
ultraman dah nyala lampu kat dada nih...
kena cas bateri nih....kekekkee
.
.
.
usaha sungguh... tp..Ultraman lak x blk2 dari Johor nih...hua hua

xiiinam berkata...

...ke mana tumpahnya kuah...








kan!
Kirim salam pada abang Jawa....
Aku pun Jawa bang.........

hik...hik....

dcrysz berkata...

CKLah...
Tumpah kuah kat lantai...kekekke

W'alaikumusalam...kata bini Jawa....kekekekeke

Yunus Badawi berkata...

cakap kat ultraman awak tu cukup2lah cari duit. Lampu dah menyala ngeh3x

dcrysz berkata...

YB...
dia ngah syok lawan raksaser...
x smpat balik cas bateri...kekekeke

ku tak sempurna berkata...

aikkkkk...

YB asik bertandang ke sini je...
ada apa2 ke?
xkan nak mangga lagi...

huuuhhhhh

Yunus Badawi berkata...

bahaya kalau lampu merah dah menyala. Takut bila balik bendera merah pula menyala adeh deh deh

kts - apa ko buat kat sini? Pegi balik rumah. Abang nak pergi surau ni dah azan hehehe

Hidemichi berkata...

Mamak! Beli bapak baru!hahaha. Auni....sep sikit!!!hehehe....

dcrysz berkata...

Hidemichi...
Kang ada yg kena lepuk kang!!!

dcrysz berkata...

KTS...
Jgnlah cemburu...ko kan yg ke-6...
arinih turn yg ke-7....
kekekeke... tu abg YB dah ajak balik tu...kekekek

YB...
Tu laa... kalau lama sangat lampu menyala tu yg risau...kot bateri kong!!!hehehehehe

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day