27 Mac 2009

Sungguh.....AKu riNdU DiA......

Alahai... sungguh aku rindu dia....riiiiiiiiiiindu sangat....

Tu laa saper suwoh pepandai tolak offer dari Johor tuh....
kalau x...... mesti lagi sebulan aku dah bleh duk dedekat ngan sang arjuna aku...kan....kan...???

Tapi tulaaa... apa nak buat....
kalau aku terkejarkan sangat.... org duk memperlekehkan aku....
Bagi offer....post bagus..... tapi gaji......x padan ngan kejer....ish...ish...
x de der nak terimanya....offer tu... ngah ekonomi merosot....nak naik kan setakat tu....
pas tu dok bandau johor tu....eeiiii....
tinggi belanjanyeerrr....

Ni laa dia masalah org kejer swasta nih....
Lainlah CKLah... dah mmg org gomen...cikgilaa katakan....

Eii... minggu ni..bebenor aku diduga....
Ngah x de mood...tetiba si Auni lak mogok...piket....
Komplen... ngalahkan pemuda pemudi ameno....
ada jerk x pueh ati nih.......

Mak x gitu...mak x gini... mak x itu...mak x ini...
Auni bosan... kena main sensorang.....ahh... peninnyer!!!
Mmg kesian kat dia.... x der kawan....
abih nak buat camner........ arjuna jauhlak.... nak proses kawan untuk Auni....kekekekeke

Semalam migrain datang... teruk sangat masa tu....
3 kali aku ngunjung tandas....melambakkan isi perut yg mmg dah x de apa2 masa tu....
ish...x bleh nak angkat paler....
ubat lak masa tu dah abih.... mak aii....berair mata jer laaa.....sampai tertidur menahan sakit....
nak ke klinik.... x bleh nak celik mata.... mcmn nak drive....
banyak nau masalah dlm paler nih nak pikir....

tp tu laa... yang slalu aku ckp dlm ati....mujuk ati....
aku kena adap jugak....so....
adap jerlaa pelan-pelan....
walaupun kena adap sensorang.....
syedih kan.....
X syiankan aku ker!!!!!?????????!!!!!!!! huhuhuhuhuhu

25 Mac 2009

Dia...jatuh cinta lagi.....


CERITA 1

kata dia: aku sedih... suamiku dah ada yang lain.....
kata aku: mana kau tau...
kata dia: aku terjumpa talifon keduanya...di dalam almari kasut diluar rumah.....
kata aku: selama ni kau tak tau??
kata dia: tak (sendu kedengaran)
kata aku: mungkin kemudahan kerja.....
kata dia: tapi... kata2 cinta dan rindu yang aku jumpa....dalam sms phone tu...
(sendu kedengaran lagi...)
kata aku: apa kau nak buat?
Kata dia: Biarlah dulu…aku sayang rumah tangga aku….aku x boleh hidup tanpa dia…aku x boleh tanpa dia…

(...KLIK...talifon diletak.....)

***

***

*
CERITA 2

kata dia : aku jatuh cinta lagi....
kata aku: kau biar betul...
kata dia: (anggukkan yang aku terima... dengan senyuman yang tersangat manis)
kata aku: kau kan dah kawin....
kata dia: entahlah...tapi aku benar2 jatuh cinta….
Kata aku: laki kau x tau ker??
Kata dia: Tak…
Kata aku: macamana kau berhubung??
Kata dia: aku pakai 2 talifon…
Kata aku: laki kau x jumpa ker phone tu?
Kata dia: aku simpan dalam sarung bantal…. Silentkan setiap saat…. Mana dia perasan….
Kata aku: siapa? Bujang tua ker??
Kata dia: laki orang…( pendek)

DIA adalah orang yang sama….
Cuma cerita 1….2 tahun lalu… dan cerita 2… baru semalam….aku dengar…
Nak salahkan siapa yer???
Dia? Suami dia? Atau orang ketiga?? Atau Phone???.............

Dia minta nasihat aku…..
Aku pun tak layak…nak bagi nasihat….
Aku hanya boleh dengar… nak dengar sebagai apa yerk??!!
dengar sebagai ………..
***
Si kekasih suami??

…. Tulaa kau yang x pandai jaga suami……suamimu perlukan belaian…. Tu yang dia duakan kau….
@

Si kekasih isteri ??

…. Siapa suruh kau hancurkan hati dia yang terlalu lembut halus dan mulus tu??? Kan aku dah ambil alih….

@

si suami??

....awak abaikan saya… gadis tu lagi cantik….dia paham abang….

@

wakil isteri2??

....siapa suruh abang lukakan hati saya??? Saya pun masih ada harga diri….

@

aku ????? kawan???
Sebenarnya…..x boleh salahkan sesiapa….

Aku x berada di tempat mereka….
Aku x tau apa masalah mereka….
Aku hanya boleh berkata….

Kau lebih mengetahui apa yang terbaik buatmu Ida…

Hanya aku nak katakan di sini…..
Bila kau mendirikan mahligai….
X bermakna
kau boleh kawal dia…. Dia boleh kawal kau….
kau kenal dia….dia kenal kau….
kau tau niat dia….dia tau niat kau…..
kau akan cintakan dia selamanya……dia akan cintakan kau……..

TIDAAKKKK!!!!
Itu x kan berlaku… sekiranya kau lupa…. Kita manusia biasa….
Kau kena sentiasa bersedia….cinta perlu di bajaa… setiap saat dan setiap masa…

*****
***
*

Wahai sang isteri:

kau jangan lupa bahawa hidupmu bukan hanya pada sang suami…..

Bukan bermakna kau harus bergantung harap pada sang suami sehingga kau ditinggalkan….

Kau patah sayap…. Lupa kehidupan yang harus kau teruskan….

TAPI

bukan bermakna kau boleh terlalu ego berdiri

bahawa kau masih mempunyai peminat sendiri

dan terus membelakangkan suami….

*****
***
*

Wahai sang suami:

Kau jangan terlalu dhaif untuk pertahankan keluarga demi...

anak2 walaupun perasaan dan cinta sudah tiada lagi buat isteri….

walaupun kekadang si isteri sudah lupa siapa pasangan dihati….

sehingga kau mendiamkan diri memakan hati…..

TAPI…

bukan bermakna kau boleh syok sendiri

mengabai perasaan dan hati si isteri…

membiarkan mereka sendiri
sedangkan kau berseronok mengalami cinta kedua kali….
*******

Bukan cari salah sesiapa disini….
Maafkan aku lagi ….
andainya catatan ini mengguris perasaan dan hati…
tapi aku x nak menyebelahi sesiapa pun di sini….


Cuma bagi aku… manusia kian terbuka…
mudah menolak mudah menerima…
Lebih baik berterus terang saja….
Jangan biarkan ada hati yang terluka….
Atau sekat kebahagiannya…

Ubat memang pahit…Tapi kalau x mengubati penyakit…. Lagi sakit…
Lebih baik telan ubat yang pahit…..Kerana pahitnya hanya sedikit….
Nak berbanding penyakit yang kian berjangkit…..

24 Mac 2009

anTaRa... kaSiH & saYAnG...




KASIH kata....SAYANG ada kalau dia susah....
SAYANG kata... KASIH ada kalau dia payah...
KASIH SAYANG kata....dia org x kisah kalau susah payah....

KASIH kata... SAYANG kasihkan dia...
SAYANG kata...KASIH sayangkan dia...
KASIH SAYANG kata...mereka KASIH dan SAYANG sesama mereka....

so.. kita manusia patutkah pisahkan antara
KASIH & SAYANG???
zalimkan kita... ????
x kira siapa kita...
x salah ujudnya KASIH dan SAYANG antara kita....
Cuma sejauh mana kita mencoraknya...

sebab kita ni....bukannya BERCINTA!!!!!!!

23 Mac 2009

anTaRa... NAkaL & nGaKaL...


NAKAL...kalau cuba bermain api.....
AGAK NAKAL....kalau cuba menyalakan api.....
MEMANG NAKAL....kalau biar menyalanya api
TERSANGAT NAKAL....kalau biarkan ia membakar hati.................


Ujudnya NAKAL ........kerana adanya AKAL.... dan rasa nak meNGAKAL....
Ujudnya AGAK NAKAL...kerana adanya AKAL......yang sentiasa carik jalan nak meNGAKAL....
Ujudnya MEMANG NAKAL.......kerana adanya AKAL....yang sentiasa membiarkan diri diAKAL
&
TERSANGAT NAKAL.....bila AKAL dah tersangkut.... dan hati pula mula MENGAKAL....


nGakaL aKu......kerana NaKaL??? atau aku dah TeRsaNGaT naKaL??....erk!!!

22 Mac 2009

uMAh & TAnGGa........

Ah...esok dah mula kejer.... ari ni ada kelas.... tp aku x gi pun ke kelas.... (maleh blajau yer...)

Tu la dia kekalau dah lama mengalami hibernasi... bebila nak mula semula proses biasa....dah maleh.....
sebenaunyer sang arjuna balik arr (ayah dak auni balik....hehehehe)
.... so banyak tugas2 yang belum selesai perlu diselesaikan....hik hik hik... pepaham ajelaaa...
nak salah paham laa tu... urusan umah tangga... perbincangan.... masalah seantero... perlu diminitkan tau....

Apa pun.... dapur tu lengkap mengikut waktu berasapnyer bila ada sang arjuna di umah nih....
kesian lak dah balik sekali sekala nih.....nak makan air tangan isteri kesayangannya...huhuhuhu

Auni lak...mmmm... paling kuat pun 1/2 jam jer dgn ayah dia.....
pas tu...mulalah dengau dia bergaduh 2 orang...... kalau dah sama nakal...
bapak anak bongsu...anak pulak anak tunggal tatkala nih....so begitulah selaluuuu....

Sampaikan aku kekadang bleh tetiba sound....
"Ni nanti kalau nangis salah sorang nih..... mak rotan dua-dua skali......!!!!"
padahal.... yang ngah gaduh tu... ayah ngan anak dia.....

Tapi kalau baik plak 2 org tu.... dia org komplot menyakat aku.....aaahhhhh!!!!!

Tapi tulaa namanya umah tangga....
kekadang bahagia.... kekadang tertekan...kekadang tu laa penyaman jiwa dan raga.....


Umah tangga bukan mudah...
tak betul mengaturnya......ia akan pincang...
TAPIIIII
betul mengaturnya ia akan jadi indah...sangat indah!!!!

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day