11 April 2009

Auniiiiii............


Melayan blues pepagi nih.... teringat dak Auninyer kenakalan dan kepetahan bercakap....

Situasi 1:

Auni : Ayah, jom pegi jalan2...
Ayah: Mmmm...ayah penat arr. Baru jer balik kejer nih... petang2 skitlaaa yer.
Auni: Alah ayah dah petang dah nih... (Jam baru kul 4...)
Ayah: Kita kluar lepas asar yer....
Auni: Alaaaa ayah ni... x best arr. Mak.... mak... kita pegi beli ayah baru nak tak??? Jom, ayah yang ni x best arr.....
Ayah: !!??

............................................................................................
Situasi 2:

Auni: Mak ni pagi2 dah dengar radio era tau.
(Rajin mendengau celoteh din beramboi ngan aznil)
Emak:Mmmm... yelah kenapa??
Auni: Pak cik Din tu... agak2nya.... masa dia kecik sampai kebesau... berapa kali dah agaknya dia kena sepak mulut kan???
Emak: Kenapa ckp mcm tu??
Auni: Mulut dia jahat, main cakap lepas jer..... mesti dah banyak kali kena sepak atau cubit mulut dgn mak dia.... (Dengan muka yg selamba....)
Emak : Ulps... (pas ni tukar siaran IKIM laa pulak pepagi nih)

........................................................................................................
Situasi 3:

Emak: Auni, kenapa makan tempe cenggitu jer....marilah makan dengan nasik...
Auni: Tak nak nasik, nak makan tempe goreng nih jer....
Emak: Laaa.... nanti lapau... macam ayah dia lah. Suka sangat meratah tempe nih....
Auni: Yelah...auni kan jawa macam ayah....lainlah emak mamakssss.....
Emak: !!??.....
(benci betul kalau ada komplot dlm umah tangga nih....dia tau x yang kuar pun dari perut si mamaksss nih.......)


................................................................................................................
Situasi 4:

Auni: Ayah... tolong buat susu..... Dalam cwn, pas tu letak sudu satu.....
Ayah: Yelah. (Suami mithali...mmg x byk ckp....pas buat dia bg kat anak dia yg seketul tu)
Auni: Emak..... ayah buat susu x de rasalaaa.....x sedap...cair jer.... (mengadu kat emak)
Ayah: Ayah rasa ok jerk.... (mempertahankan diri...)
Auni: Mmmmm....Auni rasa tekak ayah dah tersumbattlaaa... tu yang dah tak pandai rasa kot...
Ayah & Emak: !!?? (Sabar jerlaaa.....)

..................................................................................................................
Situasi 5:

Phone umah berbunyi....
Auni: Hallo sayang....dah makan dah.... tengah kacau mak....sihat semua....
Emak: Saper?? (syyyy......auni letak tangan kat mulut emak....)
Auni: ....sayang sihat??...mmm... baguslah macam tu.... senang hati mendengarnya.... mak?? dia x nak cakap.... dia cbuk belajar....oklah...take care...wa'alaikumussalam....(letak ganggang).
Emak: Saper tu???
Auni: Entah...
Emak: !!??.... abis tu kemain lagik bercakap...bersayang2...take carelaa....
Auni: Auni dengau selalu mak cakap cenggitu kat talifon......
Emak: !!?? (..... ulps... skali lagi....)

..................................................................................................
Auni....Auni....Auni.....Auni Dzafirah...........
Makna..................
Auni................Lemah lembutku & ketenanganku........

Dzafirah........................Mendapat apa yang dituntut............
So...kat situ aku dah paham....makna nama pun mampu menceritakan empunya diri....
Nilaaa permata cinta hasil hubungan aku ngan Sang Arjuna.....


10 April 2009

SaKiT aTi @ aTi sAkIT!!??



Sungguh aku tercabar


Ia mencabar kewanitaanku...


(ilang ayu ketika berasap keluar kot idung n telinger.....)


.


.


.


.


.


Sungguh aku didugaaaa


Ia menduga kesabaranku....


.


.


.


.


.


Siapa dia untuk menjetik perasaan ini!!!


Menimbulkan sakit hati...


Menambahkan garis-garis didahi...


Benar.....


aku memang benci!!!!!!!!!!!!!!!!!


.


.


.


Korang mesti pikir aku berjiwang lagi.....


Ya... Benar....aku akui ini.......


.


.


.


.





Aku sedang makan ati.....


Ati aku sakit.... & aku sakit ati......


.


.


.


Sampai ati...


Sampai ati....


Sampai ati.....huhuhuhuhuhu


.


.


.


Ko duga ku sebeginiiiii....


.


.


.






tatkala aku sdg mengalami...


gelodakan tsunami di dalam perut ini...


ko jatuh kat dlm pinggan nasiiiii.............


.


.


.


Ah aku berjanji!!!!


akan jadik pemburu tegar kini.....


Kerana keseronokan ko berlari2....


Disiling tadiiii......


ko terjun dlm pinggan nasiiii.....


.


.


.


Ko tau tak kerana tu.....selera aku matiiiii.....


Siap ko nanti......aku kebulur ni!!!!!


.



.


Eiiiii.....nak sebut nama ko pun aku geliiii..............


.


.



CICAKKKKK....siap ko niiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!


Aku istihar PERANG!!!!!!!!!!!!!!!!!

09 April 2009

peRsONaL & seNtiMenTaL

Begitu PERSONAL kerna ada perasaan SENTIMENTAL....
Begitu SENTIMENTAL kerna ada perasaan PERSONAL.....
Ia sesuatu yang berkait rapat
.
.
.
Tahu kenapa????
.
.
.
Kerana...............
begitu PERSONAL
untuk diberitahu kenapa ada perasaan SENTIMENTAL............
&
Begitu SENTIMENTAL
kerana ada sesuatu yang PERSONAL..........
.
.
.
PRICELESS.........
.
.
.
X de harga @ x bernilai lansung????
.
.
.
Bagi aku terlalu bernilai....
Sampai x boleh nak diletakkan harga....
Kerana aku rasa aku dah dapat apa yang aku suka....
Orang yang pandai menghargai kita...
.
.
.
Terima kasih kawan...
Hubungan zahir hanya ada sebulan....
Tp hubungan hati harap berpanjangan....
Kerana kau tetap dihati ini...
PERCAYALAH...
.
.
.
.
Kerana kau begitu istimewa dihatiku.....
(erk!!! pepagi dah ngigau.....kang ada yg dengki ngan aku tu.....kekekeke....
Lama benau x merepit kat tempat biasa lepaks..... aku akan dtg merempit nanti....
Tunggu aku abis peksa nantiiiiiiiii!!!!!!)

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day