19 Mac 2009

Hyperactiveeee!!!!

Ari ni Auni request x nak pegi pusat jagaan.... dia nak mak dia jaga dia....
Kesianlak kat dia....memandangkan assignment aku dah separuh siap....so x der aku antau dia....

tapi macam biasalah.... walaupun setengah ari aku abiskan masa dengan dia..... tp bila time aku baru nak ngadap kejer jer..... dia pun datang menanyakan bermacam soalan....hush!!
Rasa nak geget pipi mentol dia tu.... yang paling mencabar aku... bila dia tanya soalan yang dia tau... pas tu... bila aku baru nak marah dia akan jawabkan untuk aku.... (senang cakap dia tanya dia jawab baliklaa....).

Satu lagi.... dak Auni ni...ada masalah dari kecik lagi yang dia mmg x bleh makan banyak sangat bebenda manis atau coklat terlalu banyak....dia akan tetiba jadik spring...hehehehe.... melantun-lantun.... hyper active...... kekalau tiba time2 tu....mmg alamat aku terpaksa bukak silat gayung, silat timba, kungtau....atau apa sajer yg aku tau... huuhuhuuhuhuhu.

Tapi apa yang aku nak bg tau sebenaunyer ari nih.... dia dah terhabiskan sepapan coklat yang aku sorokkan dalam peti ais tu.....so pepahamlah apa dah jadik kat umah aku nih........mmmm

cara2 dia nak menarik perhatian aku.....




Nilaa dia sijantung ati aku yang sorang nih...



yang slalu mencabar kewibawaan aku sbgai EMAK!!!!!!!! wawawawa

18 Mac 2009

Outing...


Demi memenuhi permintaan kaum yang x berapa nak muda...... so aku besaukanlah catatan tulisan kali aku nih....
(kesian member2...kena tmbah power cermin mata...hik hik....)

Actually...aku nih ngah bercuti seminggu.... mngalahkan cikgu-cikgi plak...... ialah....aku nih kan pekerja kilang jerk...huhuhuhuhuu... plantshutdown.... tempias krisis ekonomi...
So apa yg aku rasa.....sehari dua...raserlah seronotnya bercuti..... tapi kalu dah masuk hari ketiga....hilang dah se.... tinggal ronot jerk...huh!!.... mmg tahap gaban bosannyer....

Demi mengisi masa2 yang kian terluang...disamping mnyiapkn assignment yang berlambak tu...
so aku layanlaa....wayang 'street fighter'....ngan kengkwn..... (terasa macam budak sekolah outinglak....).

Memula nak pegi... kemain bersemangat lagik member2 aku yg x brp nak siuman tu.... kekononnyer nak baling2 pop corn kat couple2....nak ngakal orglaaa....
tapi... bila dah masuk kat dlm panggung.... molot2 ternganga...dahi berkerut2... tangan laju jerk mencapai pop corn masuk kemulut.... sama laju ngan pelakon tu bergasak....hehehehehe... ni yang dikatakan EXCITED.....
Tp paling best skali... minah brutal geng aku nih... punyalah Emo.... meleleh air mata bila babak sedih heroin dapat jumpa bapak dia balik....huhuhuhuhuhu.
Memang pakat gelak jerlaa member2 yg x de Emo ni barangkali....hik hik hik...

Tapi apa yg aku bleh simpulkan apa yg terjadi ari nih....(dah tersimpul pun....)
wanita...
gemalai lakunya adalah kerana ingin menutupi hatinya yang berpendirian....&
kekerasan lakunya adalah kerana ingin menutupi kelemahan hatinya terlalu lembut.....

16 Mac 2009

Firasat mimpiiii......

Dah kali kedua aku mimpi... buaya putih duk menghalang perjalanan aku ke seberang pulau....
Buaya ayer masin tuu...
Masalahnya... aku patah balik...aku x cuba nak melintas lansung... duk kat tebing tengok buaya tu...buaya tu pun tengok balik kat aku.....x delak dia terkam aku.... walaupun aku kat tepi tebing sebelah dia.....Hehehehe...

Aku sesajer jer... bercerita ngan makcik2 aku.... pergh...memacam dukun2 mimpi tu buat kesimpulan....kekekeke (biasalah orang2 tua nih dengarkan jerlaaa....seronot gak layan kekadang nih)
Ada musuhlah...ada orang nak khianatlaa...ada penghalanglaa.... tapi yang paling menarik hati aku....ada satu kekononnya firasat dia......yang diberikan oleh makcik aku yang agak rapat ngan aku nih....

Dia kata ada 'orang' yang akan buat aku berat ati nak melangkah....bukan musuh...sebab aku lansung x cuba nak seberang.....dan dia x terkam aku bila ada peluang pun....
Aku tanya balik....melangkah kemana????
Dia kata.... kemana-mana ajer...

Hmmmm....agaaaak paham....kalau betullah makna pada mimpi aku tu....hheehee....
Tapi aku nyer buaya putih mmg baik.... dia xkan halang apa keputusan yg aku akan buat....
yang aku tau....dia slalu sokong apa yang terbaik buat aku...

Cuma nasib baik dalam mimpi tu aku x ajak buaya putih tu naik rakit skali pegi pulau...hehehehehehe
Kalau x...mesti aku bawak dia ke mana-mana aku pergiiiiii!!!!!
Jenuh gak aku nak menjawab ngan penunggu pulau nantiiii................kuang! kuang! kuang!

15 Mac 2009

Kecelaruan Fikiran!!!

Ku rindu....ku pilu.... kusendu.... hanya aku yang tahu......
Kusakit... ku perit.... ku jerit..... hanya aku yang tahu aku makin tenat menahan sakit....

Kulangkah... nampak mudah..... nampak indah.... namun sebenarnya payah.....
Kutunggu......akukah yang dungu???
Apa yang aku tunggu???
Ah... hampir kusut aku dibuatnya.....benar-benar kusut......
Umpama gulungan benang yang telah di uraikan oleh sang kucing kesayangan....Ya kucing kesayangan....
Benar-benar kini menjadi kesayangan....

Senak kepala otak memikirkannya...hampir benak dibuatnya.....
Berlegar dipundak fikiran....mencari negatif dan positifnya....segala keputusan yang akan dibuat.....
Patutkah aku begini??? Perlukah aku begitu???
Keputusan yang akan merubah anika ragam manusia....aku, dia, mereka dan segalanya yang ada dalam susur galur hidupku....
Segalanya nampak mudah..... hanya..... YA atau TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day