04 April 2009

duGaAN MU!!!!!

Aku bagai terpanggil untuk mencoret lagiiii......
ah rajin sungguh aku minggu nih.....
(anak sapa laa nih???... ghajin nau niiihhh!!!!)

Suka untuk aku berkongsi pendapat....
Pendapat yang mana datang dari hati yang tulus mulus iniii.....

Di mana DIA memberikan dugaan yang berbeza-beza....
Kepada hamba-hambanya......

Ada yang menjadi isteri kebanggaan suaminya....
Tetiba datang orang ketiga diantara mereka.....
Kasih terbias....

Ada yang menyayangi suaminya....
Tiada ujud org ketiga dlm hubungan perkahwinan mereka.....
Tetapi dtg pula penyakit yg mengharungi... tanpa belas...

Ada yang belum punyai pasangan....
Masih mencari-cariii....
Tetapi ujud pula hilang kepercayaan .....
Kerana pada matanya tiada siapa yang sempurna.....

Ada pula yang suka bercerita perihal yang lain....
Hingga terlupa... dugaan itu bakal diberikan jua kepada dia.....

Aku rasa.... dugaan yg dtg padaku mungkin jua kerana kesilapanku pada suatu ketika dulu....
Dengan rasa yang agak jengkel...
Bila cerita ceriti sampai ke cuping telinga ini.....
Pernah terlintas difikiran....
"Kenapa si anu ni.... boleh begitu.... boleh begini.... sedangkan si anu ni kan....ishhh...."

Ketika itu..... tatkala itu....
Umurku baru.....
Perkahwinan baru setahun 2 cuma.....
Dugaan masih tiada....

Tetiba... dimana umur hampir menginjak lalu....
Dugaan datang padaku....
tapi itulah aku....
Menghisab diri.....dan aku sedar itu.....

Aku percaya.... setiap manusia ada dugaannya....
Cuma ia agak berbeza-berbeza......
Dia datang x kira masa....
Lambat & cepat sahaja.....

Namun.... kita perlu menghisab diri....
X perlu kita tanya kenapa kita diberikan dugaan sebegini....
Kerana DIA lebih mengetahui....
Tugas kita hanya menghisab diri....
& terus memperbaikinya hingga menutup mata nanti......................

Ku Redha Sendiri....



Riang nau agaknya hati ini............
Kerana terima berita gembira.
Aku akan menuju ke destinasi baru......

Sakit nau agaknya hati ini.........
Kerana terima berita yang menyakitkan hati.
Dia dah ilangkan kepercayaanku........

Jari ini pantas untuk mengetuk papan keyboard ini....
melampiaskan apa yang terbuku dihati.........
Suka pun aku cerita.....
Sedih pun aku cerita....

Mungkin aku sang penceritera agaksss nyer...........

Namun... tu laa pengalaman hidup........
Pengalaman mampu memberikan aku kekuatan.....kehebatan....& pengajaran.

Aku x salahkan nasib....
Bila aku lalui apa yang aku lalui sekarang ini.....
Aku rasa aku adalah seorang yang hebat....
Bila TERPILIH untuk melalui rentetan idup ini.....

Hebatkan manusia.....
Khalifah di muka bumi ini.....
Yang di jadikan oleh Yang Esa
Yang mewarnakan muka bumi ini.....

Bermcam cerita.... bermacam ragam........bermacam cara



*******************************************************





(video clip x dpt disiarkan atas dasar keselamatan sejagat.....kekekkekeke)

Ku Redha Sendiri

Aku bukan aku.......Yang kau kenali dulu
Engkau bukan engkau.....Yang pernah memukau
Di hadapan kita..........Dua insan berbeza
Yang mencari-cari...........Arahnya sendiri

Suara senada.........Seia sekata
Tiba saatnya...........Bercanggah jua
Kita yang bersifat baru............Berubah dengan waktu
Kau dan keangkuhanmu.........Mencabar kesabaranku

Ke mana kelembutan........Bicara yang bersopan
Diriku dikasarkan.........Oleh pengalaman
Andainya berjauhan.........Rahmatnya kedamaian
Biarkan pergi.............Biarku di sini
Biarlah pergiKu............ redha sendiri

**************************************************

sebenarnya aku nih ngah bosan tahap gaban.....STRESS

Tu laaaa yang ngarut2 kuar........kekekekeke............

Ah.... lagi 3 minggu nak exam.....TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!

03 April 2009

Indah benar.....


Benar indah ari nih....

Aura pepagi timbul....
tatkala menjalankan amanah kepada yang ESA........

Ya Allah....andai dia benar untukku... benarkan ia terus dekatkan denganku....
Ya Allah.... andai dia bukan utk ku.... jauhkanlah dia dariku & hatiku.........
Biarkanlah perasaan sakit ini dilalui oleh kami2 sendiri....

Berikanlah petunjuk....dan hidayahMU....


***********************************************

Tatkala aku dalam perjalanan ke Johor (outstation)

Berita Pertama....

Panggilan 1: **Kak.... ada orang rindu.... dia cari kamu......**
Dalam hati: Adakah ini petunjuk dia memang untuk dekat denganku???


Berita Kedua...
Panggilan 2:**We offer u the xxxxxxx xxxxxxx post ... with the salary is RMxxxx.00 at Seri Alam, Johor. Hopefully if u can resign within 3/4 weeks**
Dalam hati: Nilah dia petunjuk bahawa dia bukan untuk dekat denganku.....

Berita ketiga....

Panggilan 3:**kak...ko x de kak...dia cari aku kak... nak ajak lepas boring laa tu.....**
Dalam hati: Sah... memang dia untuk jauh dari kuuuuu......

Sesungguhnya...aku masih lagi tau siapa diriku...
Azamku pasti akan berjaya....
Kerana DIA sangat sayangkan ku....
Cepat benar dia dengar doaku......

Membuatkan aku dapat balik semula kepangkuan sang arjuna ku di JOHOR.....
YAHHOOOOO!!!!!!

Pasti x lama lagiiii AUNI dapat adik....kekekekek

Ada ker patut???!!!!


Ah....aku tau dia siapa.....
Seorang yang mudah....mudah cair!!!!
......
Bila diayat....................
Ah.... aku tau dia siapa....
Seorang yg mudah ....mudah mencari!!!!
.......
Bila sunyi..............
Ah...aku tau dia siapa....
Seorang yang mudah..... mudah resah!!!!
.......

Bila diusik..........

Ah!!!!.........
Patut ker aku rindu dia????
X patut.... X patut.....memang X patut.......
Kenapa X patut????............

Kerana dia X patut terima RINDUKU!!!
Kerana dia X patut terima KASIHKU!!!!

Kerana dia X patut terima PERHATIANKU!!!!
Kerana dia X patut terima KEBAIKANKU!!!!


Kerana dia mengambil kesempatan atas kebaikanku......
Kerana dia mengambil kesempatan atas perhatianku.....
Kerana dia mengambil kesempatan atas kasihku.....
Kerana dia mengambil kesempatan atas rinduku.....
Ada ker patut????........Sungguh x patut......

Zalim benar dia...........Zalim sangat!!!.........
Aku benciii dia...... TAPI.....aku rindu dia.....
Aku sakit hatiiii ngan dia.....TAPI....aku sayang kat dia!!!!


Aku tau dia tau.....
Dia tau apa yang aku tau.....
Aku tau dia faham.....
Dia tau apa yang aku faham........

Aku tau dia rasa.....
Dia tau apa yang aku rasa....
Cuma keadaan buat kami buat2 kurang tau, kurang faham & kurang Rasa!!!!!
Ni namanya penyakit........


PENYAKIT EGO!!!!!!!!!!!
Timbul perasaan nak menyakiti hati.........
Mengambil peluang kerana aku x de di sisi.........
Kenapa nak suwoh aku tau????
Kenapa nak bagi aku rasa sakit????

Korang paham???.... tentu tak kan???.....mmm actually aku pun pun dah mengong!!!
X paham apa yg aku paham..... sebab asyik pahamkan org lain jerk!!!!!

The most difficult phase of life.....


is not when no understands U....................


It is when u don't understand yourself!!!!!!!


................................... itulah aku!!!!..............................


31 Mac 2009

Ni laa...kali terakhir


Di suatu petang....31 mac 09....di sebuah kedai di taman kawasan ayer keroh....

.


.


.


mamat bangla:kaka... mau bili apa??
(entah bila pulak aku jadi kakak dia ntah....)


aku: plastik...plastik bungkus nasik lemak....


mamat bangla: plastik ini ka??
(plastik air batu malaysia...dikitaikan kat aku....)


aku: bukanlaaa.... tu plastik ais krim.... saya nak plastik utk bungkus nasik lemak laaa....
(geram.... namun masih lagi kontrol ayu ku ......ahaksssss)


mamat bangla: ala kaka... mau usik sikit.... jangan mara....
(menyeringai kat aku.... menampakkan giginyer yang putih... cam model iklan darlie tu...)


aku: senyum kelat......


mamat bangla: saya tau ini plastik akka mau kan??
(sambil berjalan ke arah aku.....)


aku : senyum kelat lagi....mengangguk...


mamat bangla: Saya suka tengok akka marah... sunyum... manyak cantikk!!! Lama dah saya tengok akka...


aku: ulpsss..... tertelan liur....biau betul bangla nih.....


mamat bangla: Abang mana? sudah lama tara nampak? Sudah cirai ka?... Tak pa...saya ada....
(Dia menyeringai lagiii.................ah kali nih.....aku nampak dah macam dinasour lak....ish!!!)


aku: Ada... kejap lagiii dia datang sini pukul awak!!!....
(cecepat aku letak duit...capai plastik..... pas tu tinggal cenggitu jerk.....)


Ada ker bini orang nak di "ADJUST" nya.....kalau ensem cam usman awang tu ok gak....


bleh aku buat siput janggutnya tu....
Ni laa...kali terakhir aku datang kedai kat siniiiii..... eeiiii... takut aku dibuatnyer!!!!

.

.

.

.

P/s:.... tapikan..... berbunga gak ati nih.....kekekekeke..... ada gak secret admirer ghupernya...
aaahhhaaakkkkksssssss PERASAN kan...kan...kan....

(kang ada lak yg dengki kata aku menyohor nih!!!....aku baru blajar nak menyohor ....baru abis bab satu....m/s 8...Tajuk: menyohor diri.........mue heee heee....)

30 Mac 2009

AZAM.....berAZAM


Semenjak kelmarin aku berAZAM.....

berAZAM untuk meneruskan niatku seperti di N3 sebelum nih.....

Namun semakin aku berazam....

semakin dia rapat.....

semakin aku cuba lariii....

semakin dia dekat......


Masalahnya.....aku pun x sekuat....& x sehebat....

aku nih bukannyer Hang Jebat.....

untuk menepis & menyekat....

apa yg terpendam dihasrat.....


Nampaknya ari nih....aku gagal..... dan aku memang sengallll!!!!

So esoklah aku berAZAM lagiiii....

jangan sampaiii ujung taun aku berAZAM x menjadi !!!!!!!

(wei..wei...wei.......aku sedau arr....aku salah.....TAPI kali ni aku yang kena
....kalau dedulu asyik menjadi pendengau setia.....
kengkawan yang sudah terbiasa......
Nilaaa yang dikata...
Dunia balas dunia.....
Kalau DIA nak bg kita rasa.......sekejappppp aje....)
mmmm......padan muka aku!!!!!

29 Mac 2009

Aku pasti..." Dia tak tau tentang........."


Aku hilang semangat....semangat aku hilang.....
entah kenapa....

Aku hilang tempat.... tempat aku hilang...
entah mengapa....

Suatu perasaan jengkel timbul.... dengan hanya kerana satu perkataan....

"Dia tak tau tentang........."

Mungkin satu gurauan.... mungkin satu sempadan.....

Aku rasa bersalah.... bersalah yang amat sangat.....

Aku cuba letakkan diri ku disuatu sudut..... sebagai isteri sidia.....

.... isteri si dia......andainya kau tahu bahawa aku rapat dengan suamimu.......

Ah...pasti kau keciwa......


panggilan "dear".....buatmu...buatku....

ah... aku rasa bersalah....

bersalah kerana terlalu rapat denganmu..........

walaupun bukan sampai bertemu slalu.....


Cukuplah sampai di sini hubungan kita.....

walaupun kita tak bercinta.... tp x bermaksud x de org yang keciwa

andainya mereka tahu rapatnya hubungan kita....


Sungguh aku tau...pasti mereka yang x tau apa jalinan hubungan kita....

pasti akan mengata....

aku hanya bercerita tentang realiti sahaja....

walaupun itu buatkan aku sendiri yang terkena....


Kini aku pasti.... kalau sebelum ini...

aku hanya tau kenakalan ini hanya buat aku hepi....

tapi kini dia mula menangkap di hati....

menjadikan aku mula pandai berlinang air mata di pipi............


Aku jua wanita....

Wanita mana yang suka suaminya menjadi sahabat rapat wanita lain selain dia.....

Aku faham itu.... dan aku x kan jadikan ia berlanjutan begitu.....

kerana suamiku tetap sahabat karib buatku.....

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day