21 Februari 2009

Pohon rendang....

Sesekali ia hadir...sesekali ia hilang
Sesekali ia pergi...sesekali ia datang....
Hidup ini umpama bola....
Satu ketika ia terlalu cepat bergolek....kekadang sebaliknya....

Begitulah juga lumrah hidup....
Kebahagian perlukan pengorbanan....
Setiap keputusan ada yang baik dan ada yang buruknya....
Cuma niat adalah segalanya... tepuk dada tanya selera...
Apa yang kau perlu tahu..........Apa yang kuharapkan................... adalah sama..........
keputusan itu adalah terbaik buat kita....

"Menyintaimu adalah tanggungjawabku........dan dicintai olehmu adalah anugerah Tuhan buatku....."

19 Februari 2009

Taii Chii !!!

Satu senaman yang digemari oleh kumpulan manusia dimuka bumi ini...
1. Org tua yg dah terlambat nak menjaga kesihatan tp inginkan umur yang panjang...
(dah ter tua baru sedau dirik)

2. Org2 muda/ sederhana usianya yang bekerja lagi berpangkat yg suka menepis kerja secara halus...
(yg padahnya coolie mcm kita ni haa...)

Inilaa... lumrah hidup...Bila ada orang atasan nih...Sumer kejer dia...dia tai chii kat coolie cam kiter nih...Suka x suka kena wat gak....
kalau x...katanya kita x perform...kalau bagus kejer tu....dia dpt pujian....kalau x bagus kejer tu... kita di bambunya....
Terima jer laaa....namun kesabaran ada batasannyer....Tp entah sampai bila.....
Masalah???... tulaaa perkara yg kita x suka...tp dia ttp dtg kat kita....
Cuma sejauh mana kita hadap....Suka x suka....kita tetap kena redah.....
Dugaan???... tulaa perkara yang x terduga..tp selalu menduga....Mana nak hadap....mana nak adu....mana nak redah....Semangat yg ada... hampir terbang bersama......Tinggallaa sendirian di mana kaki berpijak......
Tapi tu arr......
Kekadang aku nih... terlalu sabar
Kekadang..... x mampu bendung jugak
nilaaa dia.....
Dah nama pun manusia....
**************************************************
Kemenangan melawan Emosi sendiri ...
lebih indah dari memenanginya
kerana mengikut Emosi....

The most difficult phase of life...
Is not when no one understands you...
But..
It is when you don't understand yourself............

17 Februari 2009

Emosiiiii........

Yang ada belum tentu dipunyai....
Yang dipunyai belum tentu menjadi milik kekal sendiri.....
Yang milik sendiri belum tentu akan sentiasa berada disisi....
Yang ada disisi... akan pergi jua suatu hari nanti.....

I dont want to change u
U know what is the best for u
Much better than I

I dont want u to change me
I want u to accept me N respect me
The way I am

In the way
We can build
A strong relationship
Based on reality
Rather than a dream.........

16 Februari 2009

Lelemauu!!!!

Lemau pun bleh berjangkit....

Percaya atau tidak segalanya bermula dari jiwa yang kacau...
Bila hati membuat keputusan... otak x bleh terima....
Bila otak buat keputusan... hati plak x suka....
Yang pentingnya...
Duduk seketika dan aturkan semula hidup kita...

Segalanya ditentukan oleh Tuhan Yang Esa....
Sejauh mana kita usaha... kalau bukan ia milik kita....
Ia x kan jd milik kita....
Tp kalau ia dah ditentukan milik kita....
Bagaimana kita leka...
Ia tetap menjadi milik kita....
Yang penting....Jadik diri sendiri...

Yang ada kita jaga... yang baru kita cuba usaha....
Yang penting Tawakal kepadaNya!!!!

15 Februari 2009

PIKIR!!!!

Kena pikir jugakkkk!!!!

Mak aii!!!!...lagi 2 minggu nih...nak test...
Mana nak bg masa....
dengan keje... ngan belajau...

Dahlah kejer ngah mengalami krisis isu global masa kini.....
company asyik shutdown...
pas tu kejer berlambak-lambak....tahap gaban seeeyyy!!!!....
chewah...rasa cam YB jap..

pas tu... lagi 2 minggu nih ada test utk 2 subject...ish ish ish...
ada lah ni kang...menjawab apa yang aku tahu... bukannya jawab apa yg ditanya.....hehehehe
jangan tercicir aku kat tgh jln antara melaka ngan shah alam nih sudahlaaa......

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day