19 Februari 2009

Taii Chii !!!

Satu senaman yang digemari oleh kumpulan manusia dimuka bumi ini...
1. Org tua yg dah terlambat nak menjaga kesihatan tp inginkan umur yang panjang...
(dah ter tua baru sedau dirik)

2. Org2 muda/ sederhana usianya yang bekerja lagi berpangkat yg suka menepis kerja secara halus...
(yg padahnya coolie mcm kita ni haa...)

Inilaa... lumrah hidup...Bila ada orang atasan nih...Sumer kejer dia...dia tai chii kat coolie cam kiter nih...Suka x suka kena wat gak....
kalau x...katanya kita x perform...kalau bagus kejer tu....dia dpt pujian....kalau x bagus kejer tu... kita di bambunya....
Terima jer laaa....namun kesabaran ada batasannyer....Tp entah sampai bila.....
Masalah???... tulaaa perkara yg kita x suka...tp dia ttp dtg kat kita....
Cuma sejauh mana kita hadap....Suka x suka....kita tetap kena redah.....
Dugaan???... tulaa perkara yang x terduga..tp selalu menduga....Mana nak hadap....mana nak adu....mana nak redah....Semangat yg ada... hampir terbang bersama......Tinggallaa sendirian di mana kaki berpijak......
Tapi tu arr......
Kekadang aku nih... terlalu sabar
Kekadang..... x mampu bendung jugak
nilaaa dia.....
Dah nama pun manusia....
**************************************************
Kemenangan melawan Emosi sendiri ...
lebih indah dari memenanginya
kerana mengikut Emosi....

The most difficult phase of life...
Is not when no one understands you...
But..
It is when you don't understand yourself............

Tiada ulasan:

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day