18 April 2009

deGiL tUL....



Kan aku dah kata dari awal lagiii..... kalau berminat apply...

Jangan tunggu lelama.....

Ko kata jiwa ko kat sana..... ko kata ko suka tempat tu....

jangan biarkan saja tanpa usaha....

hantarlaaa resume.... biau bos aku proses cecepat......

cepat interbiuuuu....


tapi ko abaikan...ko biaukan....

kau mudah lupa...bila ko selesa......

ko mudah lesu.... bila ko tertekan....


sekarang lagi ko sakittttt

tatkala ko baru nak usaha......

tp sumernya dah terlambat......terlambat sesangat......

sudahnya...hari yang sama.....hari ko baru nak usaha......

Usaha ko dah POTONG!!!!!


Bila ko dapat keputusan....tempat tu dah di isi oleh seseorang...

org luar!!!!! org luar!!!!

sedangkan aku rasa tempat tu paling sesuaiiii buat ko............


Tapi.....kalau aku cakap ko mesti marah.....

tu yang aku tinggalkan email dengan kata-kata nih......


"Kalau suka sesuatu....
kalau nak sesuatu....dan kalau terlintas di hati itu...
Cecepat ambil peluang tu....atau kata lain bertindak segera
Jgn sampai hampir terlepas baru nak cuba......
udahnya terlepas terus.....


X kiralaa dalam apa2 pun....Kan kau dah keciwa....
Dalam idup ni x de apa pun yg tunggu kita...
kita sendiri yg kena usaha utk pastikan agar peluang itu dekat dgn kita...."


Tu laa dia....kalau namanya dak Upin!!!...

kenkadang dia terlalu degil untuk dengau cakap kengkawannya....

tapi dia tetap tanya....

Tu namanya memang nak kena marah namanya.....

degil tul budak nih!!! lepuk jugak nih!!!!

NaSihAT....1


"Kalau suka sesuatu....

kalau nak sesuatu....dan kalau terlintas di hati itu...

Cecepat ambil peluang tu....atau kata lain bertindak segera

Jgn sampai hampir terlepas baru nak cuba......

udahnya terlepas terus.....

X kiralaa dalam apa2 pun....Kan kau dah keciwa....

Dalam idup ni x de apa pun yg tunggu kita...

kita sendiri yg kena usaha utk pastikan agar peluang itu dekat dgn kita...."





Kata sang kaunselor kepada temannyer.....cheh... macam bagus jerkan??? kekekekeek

kenapa kawan aku tuuuuuu????....mmmm soklah aku citer.....ngantuklak...sok kene kejer...
huargh...!!!! huargh!!!!....ngantuksssssssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzz




16 April 2009

Mr aRuL.....


Minggu ni aku semakin semangat bekerja, walaupun aku kian meninggalkan tempat duduk tu. Ah menciiiiiii...... aku x suka perasaan nih..... perasaan bercampur baur......


Aku benar-benar dalam dilemma....


Kat siniii tempat yang aku suka...... aku baru rasa nak tarik napas lega.... tempoh setahun bukanlah lama sangat.....sekejap jer rasanya.....tetiba dah nak mula semula.....


Mula untuk belajar benda baru... tempat baru...bos baruuu.....kawan baruuu.....skandal baru...oppsss...salah lak...

Eiiihhhh...penat...penat....


Sebenarnya aku cemburu dengan orang yang akan amik tempat aku tu..... Cemburu sangat...


Yelahh...mana ko nak dapat bos tau menghargai kejer kita??? yang baik ngan kita.... yang sentiasa memberi peluang untuk kita blajau.... yang x pandai nak preasure kita.... janji kita be positive....dan sentiasa nak blajau menda-menda baru nih....


Dia begitu open...open minded person....soft spoken... dapatlak pembantu yang lemah lembut macam aku nih...ahakksss sesuai sangat dan begitu padan skali.....


Aku masih ingat memula aku duk kat tempat tu.... Aku rasa dia lah bos yg lansung x amik tau hal org bawah...tp lelama aku paham dia.... dia x kisah bila ko nak buat sesuatu atau mcmn ko nak buat...janji dia nak ko cuba buat...dan ada hasil...tulaaa dia bos kesayangan aku....



Dia x pernah nilai ko dari warna kulit walaupun aku nih sekufu skit ngan dia... tp dia x tau memandangkan kaler aku nih terang dari dia ...hua hua hua...


Bos aku nih x pernah kenal putus asa....sampai ari nih...dia tetap bertanya....samada aku nih berpaling tadah dari keputusan aku....aku suka cara dia....so cute... Dia mengajar aku .....


Perkataan putus asa x penah ada dlm kamus idup dia.....kelakar...dan sentiasa memberi tunjuk ajar.....

Selain tu...dia jugak x de sikap bossy.... kekadang aku tengok dia turun sendiri buat kejer2 aku... sbb dia sian tengok aku wat kejer yg bertimbun-timbun nih.....dia sukakan 'win win situation'. Aku tolong dia....dan dia akan amik kejer aku yg mana dia bleh tolong.......ah dia mmg baiikk.


Benar aku sayang bos aku tu.....Aku sayang dia...... (sbg bos laaa.....Upin jgn jeles yer...)

Andainya ada peluang lain kali untuk aku kerja dengan dia lagiiiii... memang aku x kan tolak....


tapii kini aku x daya nak buat apa2 pun....

Sampai masa aku pergi jua.....

aku terpaksa lupakan apa yang aku suka...apa yang aku sayang...apa yang kejarkan selama ini....

semata-mata demi wak arjuna....


"Tempat isteri di sisi suamiiiiii".............itulah kata2 orang tua.....

Aku redha.... nilaa perkara yang buatkan aku sedih sebenaunya.....


Keputusan yang paling besau aku penah buatlaaa......
masa nak kawin ngan wak arjuna pun x sesusah nak pikir cenggini.....dia pinang aku terima jer... janji mak abah suka...kekekekek...aku bercinta pas kawin tu.....best wooo.....hehehehhee....

Apa yang aku harapkan dia dapat pembantu lagi baik dari aku....dan aku dapat bos lagi best dari Mr Arul aku tu....


Thanks Mr Arul.... u'r good teacher, brother & friend.
(tapi aku nih tamak...kalau leh aku nak bawak apa yang aku ada kat siniiiiii...............
sumer-sumer skali kalau leh....tp xleh.....nanti org kata Dak Epa nih tamak lak....)

14 April 2009

HiBErnaSi.....


Aku kehabisan idea.....


Aku kehabisan kata-kata.....


Kali ini aku dah tiada apa-apa nak dikongsi bersama.....


Tatkala aku sedang berduka.....




Bukan kerana kecewa ...atau juga kerana hampa....


Tapi kerana apa yang aku rasa....


Aku rasa aku dah tiada apa-apa.....


Ntah kenapa.....




Mungkin seketika ini....


Masa untuk menghibernasi lagi....


Kalau panjang umor kita jumpa lagi lain kali......
(Aku akan menyerang kembali pas abis exam ni nantiiiiiiiii..............tunggu!!!!!!!!!!!!!!)

12 April 2009

Pergiii JUa!!!!


Aku kehilangan kata-kata kali ini.....

Aku dipujuk lagiiii....

Hari Isnin ini.... aku kena berikan jawapan....

Sama ada aku akan terus bersama dia.....

atau pergi kepada yang baru....

.

.

Korang dapat baca ati aku???

Korang tahu apa yang aku inginkan??

.

.


Mesti tidak....

korang x kan paham....
X kan paham.....





Kalau aku pergi tak bermakna aku tak sayangkan yang lama.....

&

Tak bermaksud aku terlalu menyintai yang baru.....




Ini semua ketentuan Ilahi....




Aku tekad....

Aku nekad...

Biarlah korang nak kata apa pun pada aku....

Aku tetap dengan keputusan aku.....

Aku akan pilih yang baru....

Walaupun dugaan yg bakal kutempuh...banyak beribu....



Dugaan itu bakal kutempuh satu persatu...

memang yang lama itu sudah menjadi hak mutlak hak aku....

Hampir setahun aku bersama.....

Walaupun masih x puas mengecapi kepahitan, kemanisan dan pelbagai rasa.....

Namun....



Aku tetap pergi jua....

Yang baru menjanjikan pelbagai rasa....

Walaupun belum tentu bakal menjadi hak aku yg sempurna....

namun aku akan berusaha memenanginya.....

seperti biasa...

tatkala aku berubah







TEMPAT KERJA....




Ya....aku akan melangkah ke Company baru...

Meninggalkan yang lama kerana adanya yang baru.....

Semata-mata kerana familiku....

Dan lebih dekat dengan Wak Arjunaku......
Johor.....aku akan balik kesana............Tunggu aku!!!!!!!!

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day