18 April 2009

NaSihAT....1


"Kalau suka sesuatu....

kalau nak sesuatu....dan kalau terlintas di hati itu...

Cecepat ambil peluang tu....atau kata lain bertindak segera

Jgn sampai hampir terlepas baru nak cuba......

udahnya terlepas terus.....

X kiralaa dalam apa2 pun....Kan kau dah keciwa....

Dalam idup ni x de apa pun yg tunggu kita...

kita sendiri yg kena usaha utk pastikan agar peluang itu dekat dgn kita...."





Kata sang kaunselor kepada temannyer.....cheh... macam bagus jerkan??? kekekekeek

kenapa kawan aku tuuuuuu????....mmmm soklah aku citer.....ngantuklak...sok kene kejer...
huargh...!!!! huargh!!!!....ngantuksssssssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzz




16 ulasan:

xiiinam berkata...

...aku hadir sekadar memberi nafkah...

Mmmmmm...
Jika ada orang memberi nasihat...
kita terima di sudut positf...
jika tidak berkenan
jangan ditempelak...
biarkan berlalu...


Aku pun, kalau dah berulang kali bagi nasihat kat anak murid aku, dia buat macam angin laluuuu je,haih...lantak ko le.....
Jangan depa ingat aku sesaje bercakap bermodal ayaq lioq je...

dcrysz berkata...

CKLah...
Terima kasih kak atas nafkahmu itu... aku hargainya.... sob sob sob...

ku tak sempurna berkata...

"jangan tunggu lama-lama..
nanti lama-lama
dia diambil orang..."


lalalalalalalalalapaaaaaaarrrrr...

ish... tak lapar.. tak lapar... (monolog org diet :D)

syah shah berkata...

betullaa tu... aku sokong nesihat tersebut... :D

dcrysz berkata...

KTS...
ko diet apa lagi dik...dah kurus lagu tu.... ish ish ish...

Syah shah...
mmmm...ada tokoh jadik kauselor laa aku ni yer???kekekekek (perasankan kan kan???)

ku tak sempurna berkata...

kurus??
mana ada..

aku nk dptkan balik berat thn lepas... 43 kg..
hehehehe...
skrg dah naik... mendadak22 uiiihhh... tak sanggup... byk baju kebaya yg ketat... seksi u..

hik hik hik

Yunus Badawi berkata...

Ada banyak peluang di luar sana sebenarnya cuma samada kita nampak atau tidak. Dan kalau kita nampak, adakah kita tahu apa yg nak dilakukan. Selalunya peluang itu berlalu begitu saja huhuhu

tumpang lalu
kts - ko dah tahu dah naik berat badan tu nak jugak pakai kebaya pendek tu semalam. Banyakkanlah puasa sunat kalau nak turun sampai 43 kg tu.

dcrysz berkata...

KTS... patulaa ari tu ko jaga wak arjuna aku...dia kurus...ko yg makan byk yer.... mementanglah wak arjuna aku tu bekas chef....
ish ish ish....

seksi???...atau seksa!!??? kekekek
kesian kebaya tu terseksa...kekekeke

YB....
ko berdua...kalau dtg sesaing yer...pandai tullaaa....

Yunus Badawi berkata...

bukan dekat kl nak ke melaka. jadi kami kongsi kereta jimat minyak di samping ada kawan sepanjang jalan.

psst - tadi kami singgah kfc kts tolong suap ayam kat aku sbb aku driving. Diakan tak makan ayam hehehe

dcrysz berkata...

YB...alamak romantik nau...
patutlaar jari dia berbalut...
ko gigit skali jari dia yer...
ish ish ish....kekekeke

~Cinta Cukulet~ berkata...

errr...hilang pulak apa yang nak dikomen bila baca komen yb dgn kts....hahaahaa

dcrysz berkata...

Cinta Cukulet...
Dia org ilmu tinggi dik... sorang ada ilmu tenungan makrifat...sorang lagiii...blm tengok tuan..baru tengok komen2 dia ko bleh trus ilang arah dibuatnyer....
kekekkeke

Yunus Badawi berkata...

mana ada aku gigit jari dia wei? Dia pegang ayam tu pakai tisu. sampai 3 lapis lagi ngeh x

dcrysz berkata...

opss... salah laa.... jari dia kena patuk ngan ayam....ghupernya...kekekeke

ku tak sempurna berkata...

selamat mengumpat semua...

terima kasih kerana memberi pahala kepadaku..

hikhikhik... bukan senang nak dapat :D

dcrysz berkata...

KTS...
alah...sajer nak bg pahala kat ko dik....

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day