19 April 2009

bENaR kaTaMu....


Soalan 1....
Sempurna sangatkah kau jadi manusia dimuka bumi ini???


Soalan 2....
Siapa kau untuk jatuhkan hukum kepada aku???


Soalan 3...
Kau tak pernah melaluinya, jangan sesekali kau samakan aku dengan rentetan hidupmu....




Aku hanya memberikan penjelasan.....kenyataan....tentang kebenaran....

Aku berani tampil...memberitahu apa yang aku tahu....dan apa yg dah terambil....
sekurang2nya ia secara x sengaja....dan sudah memperbaikinya....
sekurangnya aku tahu kelemahanku.....
Tidak terlalu mendabik dada...
Tidak terlalu bangga dengan apa yang aku ada
Tidak sesuka hati menjadi penghukum kepada mereka yg lainnya...

Pedulikan dengan apa yang kau rasa....apa yang kau pikir....
Aku bukan seperti blogger lain yang mudah tersentap dengan kata2 seperti itu.....

Mengguris hati???....Aku rasa tu.... tapi apa aku pedulik....
suka ko baca.... x suka tolong jgn nak mengata.....

Lampias kata ko benar-benar mengecam jiwa.....
Apa pun terima kasih atas segalanya
Aku nih bukan baik sangat......
tapi aku tetap maapkan ko..... kerana aku hanyalah hambaNya....
Dia lebih tau apa yang terbuku di jiwa....

Kau spesies yang benar2 melemahkan semangat kaum hawa yang ingin berterus terang....

yang mencarii tangan untuk berpaut.....
x membantu mereka melepaskan apa yang terbuku....
mudah benar kau mengecamnya....tanpa tahu apa situasinya......
aku cuma ingin berkata.....
satu hari kau akan rasa ....PERCAYALAH.
Walaupun lain caranya.....
tapi Tuhan akan memberikan kau sedikit peritnya....
Kerana aku rasa ko hampir terlupa
bahawa ko juga manusia biasa
Yang akan diduga bila2 masa......

Satu hari kelak.... akan terlintas dihatimu itu.....
Benar katamu Dcrysz!!!!!

32 ulasan:

~Cinta Cukulet~ berkata...

siapalah kita untuk menghukum sesama manusia...

dcrysz berkata...

Cinta Cukulet...
Tapi itulaaa dia...
namanya manusia yg lupa...
Bumi yang sama tempat menginjakkanya....

Tijah berkata...

kenapa kaoooo!!!

dcrysz berkata...

Tijah...
Nilaa dia namanya blogger Jaaahh...
Aku tulis apa yang aku rasa dan apa yg menimpa... tp aku x mengata sesiapa...

Tp masih ada org yg x suka....
nak buat mcmn???
Aku pun dah berdaya...
aku manusia biasa....
(melankolik lak aku kan???)

khairul onggon berkata...

Benar katamu :)

Biar masa akan membuktikan segala.. Benar katamu... benar-benar "_ _ _ _ _"...

sakurasa 2 berkata...

bENaR kaTaMu....
pasti 1 hari nanti dia akan rasa apa yang kita rasakan....

kasih sayang dari sakura

dcrysz berkata...

Khairul Onggon...

Aku pasrah...

Sakurasa
mmm..aku berserah...huhuhuhu

Yunus Badawi berkata...

kuatkan semangat ko dan teruskan perjalanan. Persetankan mereka yg berhati kering.

Aku pun ada kisahku
tapi biarlah ia ditelan waktu.
Kpd DIA yg berkenaan,
kita tetap kawan.

syah shah berkata...

itu biasa... Manusia memang sangat mudah menghukum manusia yang lainnya... Tapi bila diri sendiri terkena, mula gelabah macam kera...

Tak apalah dcrysz... Biarkan mereka dengan dunia mereka... Satu hari nanti, mereka pasti akan merasa...

ku tak sempurna berkata...

"angin bayu membawa diriku.. sepintas lalu kuterkenangkanmu"

hik hik hik

skrg aku suka nyanyi..

lalalalala..






eh lupa nak bagi komen..
aku ke yg ko maksudkan tu??
taklaaaa kan...

dcrysz berkata...

YB...
Timer kasih... aku akan cuba gagahkan jua...walaupun lutut nih masih menggeletar

Syah Shah...
Aku bukannyer apa...
aku rasa aku x usik sesiapa...
tp kenapa dia dtg menjentik tetiba....

KTS...
Ko kan budak baik lagiii naif...
x kan ko kot...

ku tak sempurna berkata...

fuhhh legaaa...

mana la tau... ko terasa ati ngan aku... walopon aku naif dan baik..

muehehehehe

dcrysz berkata...

KTS...
Tetiba aku mabuk... naper ngandung tetiba???...uweeekkkk!!! uweeekk!!

Hidemichi berkata...

marah benar mak angkat fahim nie...hehehe.

dcrysz berkata...

huhuhuhu...tu arr...tp tgk gambar fahim tu ilang marah....sejuk atiiii!!!!

Tanpa Nama berkata...

biarkan yang pedih berlalu...
banyak lagi yg perlu dihadapi di hadapan. Teruskan kehadapan, yang di belakang... hanyalah pengalaman!

dcrysz berkata...

Tanpa nama...
siapakah anda???... terima kasih atas nasihat itu....

Yunus Badawi berkata...

dcrysz - jadi jgnlah berhenti berblog. Pengikut ko dah mula ramai hehehe

tumpang lalu,
kts - apasal ko terasa? tapi aku puji sikap ko sanggup bertanya kerana mungkin kita ada mengguris perasan org tanpa kita sedari.

dcrysz berkata...

YB..
Pengikut???.... wah bahaya... aku nih pengamal ajaran sesat tau (sesat jalan)....kekekeke

Yunus Badawi berkata...

patutlah aku dan kts terpusing2 ikut ko hari tu. Habis dia muntah dlm kete
(tolong jgn percaya)

+NADS+ berkata...

oit...
mak ngah...
dah ngape?
abaikan je manusia yang tetiba nak melenting tuh...
standard la kalo ade yang nak menyibuk tuh....
biarkan...kiter redah jer...
lalalala.....

Aku... Dia... Kamu.. berkata...

Sabar...sabar..jgn cepat marah! Pedulikan org2 yg mnyakitkan hati! X der diaorg bukan mati pun! So enjoy blogging ek!

dcrysz berkata...

YB...
Memang sungguh ku tak percaya....

Nads...
Mak Ngah??? wah terasa begitu tua skali.... panggilla baby ngah... atau adik ngah....
barulaaa rasa...sejuk ati x jadi nak marah...kekekeek

Aku..Dia...Kamu...
.... betul..betul..betul...
Blog kita...yer tak???
(tetiba semangat nak blogging meruap2....)kekekekeke

p3lilin berkata...

pah...
saper wat nko?
cakap...
pas baten kat aku..meh aku suroh...

wawawawa..makhluk Allah mana ada perfect...
umpama roda..pas ni lu kene...
pegang cakap gua..

(naper aku nk pake nama aku p3lilin x bleh eh...dari ari tu x lepas ar...isk..}

p3lilin.wordpress.com

tasikmerah berkata...

dcr... err... kita tak de gaduh, kan? bukan aku, kan? hehehehe...

ppsstt... jgn dilayan yang... biarkanlah dia nk kata apa... mmg ada pesen org yg cenggitu... haih~


.

dcrysz berkata...

p3lilin...
dah kuar tu nama ko P3lilin nih!!!

Nah amik baten nih... ko tlg lepuk dan cepuk dia...huhuhuhu


Tasik merah..
Aku x leh gaduh ngan ko...kita sekampung....
kalau ko salah aku lepuk jer...kekekekeke

syah shah berkata...

Tak baik terasa lama-lama... Manusia camtu memang ada dimana-mana... Salah orang suma dia nampak... salah seniri buat tak tau...

Dah dah dah.. Jangan merajuk... Apdet apdet apdett lekasss... Hihihihihih :D :D

xiiinam berkata...

Errr....nak masuk? idak? nak masuk? idak? nak masuk? idak?

Marah aku ke ni?

dcrysz berkata...

syah...
yer ler...yer ler...aku apdet lerr

CKLah..
Naper lak nak marah...
kalau org x wat salah...

ko wat salahker kak???

Yunus Badawi berkata...

tumpang lalu,
nak masuk, masuk ajelah ciklah.

dcrysz berkata...

YB...
Sile-siler ler lalu....

Tp CKLah mmg suka main depan pintu...

Rashid berkata...

ermm lepaskanlah..bebaskanlah..
jangan biarkan sesuatu yang melukakan terpendam ama..

moga kita semua mengerti akan suara hati ..

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day