11 Mei 2009

Satu Cerita Cinta



Satu hari dia melahirkan cinta...


Dia berkata kepada kekasihnya....


Aku menyintaimu... kita bersama kerana cinta



Satu hari selepas perkahwinan mereka...


Dia berkata kepada suaminya....


Aku menyintaimu.... kita bersama kerana cinta





Satu hari selepas dikurnai cahaya mata....


Dia berkata kepada bapa kepada anaknya....


Aku menyintaimu.... kita bersama kerana cinta




Sehari selepas berpisah....


Dia berkata kepada bekas kekasih, suami & bapa kepada anaknya


Aku menyintaimu..... kita berpisah juga kerana cinta


.


.


.


.


.


kerana aku ingin kau bahagia bersama sidia...


kerana aku ingin kau gembira dengan cinta kedua kalinya...


kerana maksud cinta juga adalah berkorban jiwa dan raga demi orang yang dicintai...



Itulah perihal cinta. Mudah untuk diperkata, payah untuk melaksanakannya. Cinta boleh datang dan pergi tanpa pengetahuan empunya diri itu sendiri.


Sedang sedih kita masih lagi boleh tersenyum, sedang gembira kita masih lagi boleh merembeskan airmata. Cinta boleh datang dan menerjah kepada sesiapa sahaja. Kepada mereka yang solo dan juga kepada yang sudah berpunya.


Cinta yang membuatkan kita rasa sakit. Cinta juga yang membuatkan kita rasa sihat. Cinta yang membuatkan kita rasa hebat sentiasa. Cinta adalah segalanya...........


Sanggupkah kita bekorban demi cinta?? Tidak ada sesiapa yang sanggup sesungguhnya. Tapi sesungguhnya, sang pencinta terpaksa terima buruk dan baiknya apa-apa pun...... perihal CINTA

17 ulasan:

~Cinta Cukulet~ berkata...

cinta boleh membuatkan manusia bahagia, cinta juga boleh membuat manusia jadi gila..hehe

Aku... Dia... Kamu.. berkata...

Cinta yg sebenar mmg menyakitkan! Ditelan sakit, diluah sayang!

Khairul Antasha berkata...

huhu...sdih bc part "Sanggupkah kita bekorban demi cinta??"...uwaaa..korban material snggup..korbankan cinta & kasih, satu pihak akan terluka..uwaaaaa

PapaSaraAina berkata...

1 day @ new working place..
All the best and hope you'll blend the new enviroment soon.

Best of luck!
Cheers!

tasikmerah berkata...

cinta itu penat.

Yunus Badawi berkata...

aku harap ni bukan kisah ko hehehe

sakurasa 2 berkata...

Cinta….
Dengan sayap lembutnya ia akan membawamu terbang keawan dan sebagaimana Cinta menenggelamkanmu hingga kedasar laut yang paling dalam……

salam dari sakura

dcrysz berkata...

Cinta Cukulet...
Betul...betul... betul...

Aku dia kamu...
a ah kan.... so... x yahlah buang...x yahlah telan.....kita kunyah2 sampai hancur....

khairul Antasha...
hehehehehe....belum kuat utk bercinta laaa tu.....
ati luka ko tampal plaster...

dcrysz berkata...

PapaSaraAina...
Thanks Bro... very appreciate it!!
(gaya brutal.....)
.
.
.
sob sob sob....
huhuhhuhuhu......rinduuuuuu kat kengkawan!!!! huhuhuhuhu

dcrysz berkata...

TM...
penat itu cinta....hehehheh

YB...
kisah dongeng!!!....huhuhuhu

sakura...
dah puas terbang.... dah lenguh sayap.... pas tu jatuh dlm air lalu tenggelam.... cenggitu ker????
ish ish ish....sedih nau kan???

p3lilin berkata...

C.i.N.T.A............
;
;
;
;
;
;
;
mmg buat aku GILA...
huwa huwa huwa..

Mak Su berkata...

maksu serasa sedang ingin bercinta pula :D

dcrysz berkata...

p3lilin....
kita bercinta nak??? heheheheh

Mak Su...
hhehheheheh...best jugak...tp.... tp.... sakit dia nanti kotanggunglaaaaaa huhhhuhuhu

theconfused berkata...

ada org ckp, cinta tuh mcm men loteri, ko bagi byk2 belum tentu dpt blk, kalo dpt kire rezeki, kalo tak takpe...

tapi aku rasa cinta tuh kena ada timbal blk, beri-terime, beri dan terima....

haihh.. susahlah ckp benda yg subjektif

syah shah berkata...

macam mana tempat baru? Ok ke?

Yunus Badawi berkata...

Buatlah n3 ttg tempat baru. Kami pun nak tahu jugak hehehe

lieza berkata...

tak semestinya kita harus memiliki org yg kita cintai..
kadang2 kita harus lepaskan dia..
kalau benar dah memang ditakdirkan bersama..dia akan kembali

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day