16 Mei 2009

5 hariiiiiii sudah berlalu....



Di tempat baru.....Kawan baru..... Bos baru...... Serba serbi baru.....


Hanya aku jer masih lagi begitu....


5 hari telah berlalu....


banyak perkara baru....


Banyak perkara yang menganggu hati dan perasaanku....


Tak kurang juga perkara yang menyenangi hatiku....


.
.
.
.
Bukan mudah untuk aku.....


menerokai bidang baru....


Namun aku tetap aku.....


sekali melangkah, berundur adalah kepantangan aku.....
.
.
.
.
Hidup memang begitu....
Memang payah untuk mudah......


Memang berperang untuk senang........


Namun tetap aku melangkah.....


Kerana aku tetap berjuang dan ingin menang.....





Aku kuatkan semangat.....


Aku tetap bernekad...


Semua2 ini membuatkan aku makin kuat...




Aku x gentar hadapi kepayahan ini....


Kerana adanya DIA sentiasa disisi...


Setiap atas apa yang diberi.....


Adalah bahagian aku kemudian nanti.......


InsyaAllah.




P/s: Korang nak tau bgmn aku skang???...........macam nilaaaa.....Suka x suka aku kena hadap.....so apalah salahnya aku hadap dengan keadaan aku suka......Pahala aku dapat....kejer aku buat.......

14 ulasan:

~Cinta Cukulet~ berkata...

ya..chaiyok2..teruskan perjuanganmu kak :D

ku tak sempurna berkata...

baru nak sesuai kan diri memanglah camtu..

sedangkan anak kambing bertukar kandang pun, mengembek je kerjanya..

inikan pula ko..
.
.
.
.
.
.

sungguh berkait nasihat ku ini...

.
.
.
.
.
bokojola kito sekueknyo!!

syah shah berkata...

semoga kau terus maju jaya di tempat baru... :D

xiiinam berkata...

....selamar berdunia baru...

Ragbar berkata...

jangan prejudis dengan tempat baru...
anda pasti maju...
kalau tak malu
rajin btanya selalu...

jangan jadi mimosa daun semalu

slamt berjaya

Yunus Badawi berkata...

ala baru 5 hari. Wak arjuna pun belum sempat mengjengah. Nanti bila ko sekeluarga dah tinggal serumah, urusan kerja pasti menjadi mudah.

I know you can do it!

Tijah berkata...

aku tau apa benda yg menyenangkan hati ko. hahaha

AL-BIMA SAKTI berkata...

suka x suka, kalau kena buat, pasti buat.

kalau suka, susah x susah, rela juga buat.

selamat suaikan diri di temopat baru...

p3lilin berkata...

Al-Baqarah (Ayat 216)
" Boleh jadi kamu benci sesuatu ; padahal ia amat BAIK bagimu ; dan..boleh jadi pula menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu. Allah Maha Mengetahui.."


pegang neh!!!...

theconfused berkata...

lex la, aku dh 2 bln nih pon still adjusting...

ony berkata...

ANDA BAHARU DI TAG!!!!!!

ony berkata...

tinggaikan si meme itu perkara mudah. tinggaikan kami itu sesimple jadah. nak mulakan sesuatu yang baru itu amanah. nak mulakan sesuatu itu niat kerana Allah.. di permudahkan.. insyaallah..

Rashid berkata...

Tempat baru akan adanya sesuatu yang menarik.. pasti menarik. cuma masa je nanti akan buktikan..

utk dcrysz.. tabah dan kuatkan semangat k.

faizani berkata...

Orang kata "Bukan susah nak susah.. bukan mudah nak mudah"
dgn ketabahan dan kesabaran .. InsyaAllah semua berjalan dgn baik.. ;-)

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day