09 Jun 2009

Pesanan buat DEAR!!!!


Berkali sudah aku ingatkan

Berbuih sudah aku bebelkan

Dia bukan milikmu.....


Banyak kali kau usahakan

Banyak kali kau genggamkan

Dia bukan milikmu....


Andainya dia milikmu....

Hanya dengan usaha yang sedikit

Dia akan datang bergolek kepadamu........


Namun andainya...tertulis sudah

Dia bukan milikmu

Bukan menjadi hakmu

Namun kau usahakan hingga ia menjadi milikmu


Kau pasti akan terima padahnya

Kerana ia adalah hak orang lain....

Milik orang lain....


Yang pastinya...mengambil hak orang lain....

Akan terima padahnya

Samada sengsara atau merana..........

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Begitulah jua dalam hal mencari pekerjaan yang sesuai DEAR..........

Andainya kerja itu bukan milikmu....

Maksudnya bukan rezekimu...

Tapi kalau tertulis jawatan itu untuk mu......

Pastinya dgn sedikit usaha.....

Akhirnya pasti kau akan berada di situ....


Percayalah DIA amat menyayangimu....

dan DIA tau nak aturkan hidupmu....

Bersyukurlah kerana DIA sebenarnya amat memeliharamu....

18 ulasan:

sakurasa 2 berkata...

Hanya DIA yang mengetahui...
dan hanya DIA yang menentukan segalanya...

Khairul Antasha berkata...

Salam,

Rindu la kat akak..lame dah x masuk sini.. hehe.. kaka sihat? :) keje mcm ner? lame dah akak x hantuk pale kat dinding umah..hehehe

dcrysz berkata...

sakurasa...
DIA amat menyayangi hambaNYA....

Khairul Antasha...
Dah x antuk kat dinding dah... paler dah benjoi2...
kakak chat....kejer??...hehehehe
kena baca N3 akak yg sblm nih baru tau.....kekekeke...
GUMBIRA....

tasikmerah berkata...

usaha lagi..

:)

dcrysz berkata...

TM...
Ko nak aku usaha tang mana tu???
kekekekek

ku tak sempurna berkata...

you're not mine anymore, but i'm still paying for..
.
.
.
.
.
.


mula2 mmg susah nak terima hakikat...
lama2 ok la tu... hikkksss

dcrysz berkata...

KTS...
hakikat adalah hakikat...
susah nau ker nak terima ???
heheheheh

xiiinam berkata...

Salam....



Ku ingin bersamamu lebih lama...
Tapi...


apakan daya...





Line tumpang orang ni...


curi-curi...

syah shah berkata...

ok ok... aku dah balik dah nih... mueheheheheh :D :D

~Cinta Cukulet~ berkata...

Tuhan lebih tahu :)

Yunus Badawi berkata...

Nak minta kerja kat mana pulak wak arjuna kali ini? Buatlah solat istiharah supaya DIA menunjukkan jalan yg terbaik.

dcrysz berkata...

CKLah...
Salam jugak....
Line saperlak yg ko curik ni kak oooiiiii.....

X pe...saya paham.... mementang ct skolah...
ko pun ct berblog yer kak.....

Syah shah...
Hurey...dah balik dah....
Balik tangan kosong jer ker??? slps keluar beberapa hari berpoya2???

CC...
Betul...betul...betul...

YB...
Bukan ker ko yang ku panggil DEAR tu ker???
keh keh keh keh.....

syah shah berkata...

aah, tangan kosong je... cuti yang sangat bajet sebab terover bajet masa kenuri aritu... Mueheheheheh :P :P

dcrysz berkata...

syah shah...
syah...tgn kosong x pe...janji...perut tu ada isi.....
saya doakan dr sini....amin

kuIna LadyInRed berkata...

masih ada kerja utk bekerja... syukur!

dcrysz berkata...

Kulna...
memang perlu BERSYUKUR.....

Aku... Dia... Kamu.. berkata...

Mungkin kena tambah skit kut kak. Dalam hidup kita tak tahu apa yang ditakdirkan untuk kita. Atas sebab ketidaktahuan itu makanya segala apa yang kita inginkan kita perlu berusaha untuk mendapatkan! Kerjaya, cinta atau kebahagiaan kita tidak akan capai dgan meletakkan semua pada takdir atau usaha yang sedikit!

Saya percaya setiap apa yang kita mahu, berusahalah sehabis daya dengan cara yang betul! Pada pengakhirannya jika segala yg kita telah usahakan masih bertemu kehampaan baru diserah pada DIA!

dcrysz berkata...

Aku Dia Kamu...
Dik namun sementelah berusaha namun x dapat juga...maksudnya bukan milik kita..... tp kalau terlalu berusaha melebihi apa yg sepatutnya dan kita dapat.... yg mmg bukan hak kita....
maka kita akan dapat sengsara atau merana..... sbb ia bukan hak kita

Jemputlah masuk.....

Beauty Tip of the Day